Anton Losenko, pictor neoclasic rus (10 august 1737 – 4 decembrie 1773)

Anton Losenko – Vladimir and Rogneda

Anton Pavlovich Losenko (Cyrillic Антон Павлович Лосенко) (10 august 1737 – 4 decembrie 1773) a fost un pictor neoclasic ucrainiano-rus care a pictat subiecte istorice si portrete. A ramas orfan de mic si la varsta de sapte ani a fost trimis la Corul Curtii din  Saint Petersburg. In 1753, deoarece si-a pierdut vocea dar a aratat ca e talentat la pictura, Anton a fost trimis ca ucenic la artistul Ivan Argunov. In 1758, dupa cinci ani si jumatate de ucenicie, baiatul a fost admis la Academia Imperiala de Arte.

In 1760,  Academia l-a trimis in Paris sa studieze arta cu pictorul neoclasic francez, Jean II Restout. Intre 1766-1769 Losenko a muncit in Italia, a studiat arta italiana, in special picturile lui Rafael.

In 1769, Losenko s-a reintors in Saint-Petersburg. A primit o oferta pentru o pictura cu subiect istoric si a pictat „Vladimir si Rogneda”. Aceasta lucrare nu numai ca i-a adus titlul de academician, dar si un post de profesor la  Academia Imperiala de Arte, perioada cand a scris cartea „Scurte explicatii privind proportiile umane „, care a servit multor generatii de pictori rusi.A lucrat ca director la Academie pana la moartea sa in 1773. A murit in saracie.

Din blogosfera.

Cristian.LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (24)

Caius.Mutaţii

Nataşa.Eu de ce pot?

Ganditor de Hamangia.Justete !

Posted on August 10, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Si mie mi-a fost dor de tine!Ne-ai lipsit, dar stiam ca te vei intoarce cu poze si povesti frumoase.
    Vin imediat sa vad poza si ma voi uita la pozele din Venetia facute de baietii mei. 🙂
    https://g1b2i3.wordpress.com/2009/03/15/calatorie-in-venetiaorasul-indragostitilor/

  2. Gabi, mi-a fost dor de tine! Special pentru tine am fotografiat o cafenea extrem de primitoare pe o străduță venețiană, pe care am atașat-o acum, că am găsit-o, in fine! Te aștept la o cafea! O zi frumoasă!🙂

  3. Tabloul ala imi place si mie cel mai mult.Mai mult chiar decat primul.L-am privit de multe ori.

  4. Imi place… in special „Anton Losenko. Ten Commandments” mi-a atras atentia.🙂

  5. Si noi iti multumim, Belle de Jour!
    sa mai treci pe aici cand ai timp!

  6. 🙂
    multumim gabi pentru informatii🙂
    sanatate tie si fetelor🙂

  7. Asa e, a murit in saracie.de ce?Nu stiu, nu scria in biografia lui decat atat.
    Cine stie ce inseamna „saracie” in acest caz?Poate nu e ceea ce ne inchipuim noi.

  8. Mi-ar fi placut sa gasesc mai multe lucrari de-ale lui.Imi place mult prima pictura si Cele 10 porunci.

  9. Ma uit la picturile astea si ma cutremur la ”A murit in saracie”
    Ceva nu-i in ordine ..

  10. Pe gustul meu, aşa cum spun de foarte multe ori. Grija pictorului pentru detalii, chiar şi pentru cele care par nesemnificative, mă impresionează de fiecare dată. Gânduri bune, Gabi!

  1. Pingback: Ivan Argunov (1727–1802), pictor rus portretist « my heart to your heart

  2. Pingback: Inocentul – Epilog « Ioan Usca

  3. Pingback: Două reţete noi « Elisa-gradina mea de vis

  4. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (24) «

  5. Pingback: Anton Losenko, pictor neoclasic ucrainiano-rus (10 august 1737 – 4 decembrie 1773) - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

