Carl Blechen (29 iulie 1798 – 23 iulie 1840), pictor german

Karl Blechen – Self-Portrait

Carl Blechen (29 iulie 1798 – 23 iulie1840) sau Karl Blechen, a fost un pictor german specializat in peisaje fantastice, cateodata cu demoni si figuri grotesti.

A venit in Berlin la varsta de 16 ani, unde si-a completat studiile comerciale la rugamintea tatalui sau, apoi a lucrat cativa ani in domeniul bancar. Talentul sau creativ s-a facut remarcat in mod treptat, ceea ce l-a determinat sa renunte la slujba si sa inceapa sa studieze arta la Academia de Arta  din Berlin in 1822. Dupa o vizita la Dresda in 1823 a cunoscut operle artistilor Johan Christian Dahl si Caspar David Friedrich, care l-au impresionat foarte mult. In Berlin, Karl Friedrich Schinkel a remarcat talentul exceptional de pictor al lui Blechen si i-a obtinut un post de pictor scenograf la teatrul regal, o slujba care i s-a potrivit datorita predispozitiei sale pentru mister, enigmatic si fantastic.

Building the devils bridge

A calatorit prin toata Italia intre 1828-29. Cu impresiile adunate din locurile pe care le-a vizitat, artistul a inceput sa picteze intrun stil caracterizat printr-o  executie relaxata a picturii.

A vizitat  Parisul in 1835. Lucrarile sale ulterioare sunt mai  realiste  si arata indepartarea sa de  Romantism.

Datorita recaderii intro depresie progresiva,  curand Blechen nu a mai fost capabil sa lucreze si a fost internat intrun spital de psihiatrie unde a si murit bolnav.Opera sa a fost primita cu entuziasm de catre contemporanii sai, dar datorita desconsiderarii sale fata de idealurile picturii peisagiste clasice, a dat nastere unor controverse.

Carl Blechen (29 iulie 1798 – 23 iulie 1840), pictor german

Pictorul zilei de 30 iulie:Giorgio Vasari (1511-1574)

Tot in 29 iulie s-au nascut:

Ilya Ivanovich Mashkov (29 iulie 1881 – 20 martie 1944), pictor rus.

Eastman Johnson (29 iulie 1824 – 5 aprilie 1906), pictor american.

Ivan Aivazovsky (29 iulie 1817 – 5 mai 1900) a fost un pictor rus de origine armeana care a trait si muncit in Crimea, cunoscut pentru peisajele marine care constituie mai mult de jumatate din lucrarile sale.

Din blogosfera.

Ioan Usca.Inocentul – XVIII

Nataşa.Fără pene

Cristian.OF, CE CHIN, CE DOR, CE JALE…

Caius.Brand

Elisa.Am înţeles

Posted on Iulie 30, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Ma bucur ca-ti place.

  2. Alte peisaje impresionante…

  3. Multumesc mult ca ai trecut pe aici.
    Nu ai nevoie de permisiunea mea ca sa te uiti la picturile de aici.Intradevar, imi ia destul de mult timp sa fac aceste galerii de pictura, dar imi place mult si merita, mai ales cand stiu ca plac si altora.
    Inca o data iti multumesc mult.
    Toate cele bune si sa mai treci cand ai timp si chef sa vezi niste picturi.

  4. MInunat!
    Cu permisiunea ta ,am intrat prima data pe blogul tau si am ramas uimita de munca pe care o faci ca sa ne bucuram ,sa ne clatim privirea (prafuita de cotidian)si de ce nu sa descoperim noi pictori.
    MUltumim ca existi si multa putere de munca incontinuare!

  5. Iti multumesc mult, draga Elisa.Ma bucur sa stiu ca postarile mele plac si vad cand treci pe aici. 🙂
    Cum si tu ne bucuri pe noi cu florile si tot ce ai in gradina ta de vis, la fel sper sa-i bucur si eu pe cei care trec pe aici.
    Sunt atatea minunatii pe care nu le stim, nu le cunoastem si incerc sa le descopar si sa le aduc aici. 🙂
    Un weekend minunat!

  6. Am pregatit inca cativa pictori.Trebuie doar sa scriu biografiile lor si sa aranjez picturile in galerii.
    Imi place sa fac asta. 🙂
    Iti multumesc, Cristian.

  7. Gabi,draga mea,cat muncesti tu numai pentru noi,sa ne bucuram de frumos,de frumosul cu care adesea,fara postarile tale, nu ne-am intalni,unii dintre noi.
    Iti multumesc frumos,esti nepretuita,stii asta? In fiecare seara,desi nu postez la comentarii,trec pela tine sa-mi alin sufletul si sa mai linistesc admirand pictura,sculptura si arta.
    Copacii lui imi amintesc de „La rascruce de vanturi”…

  8. Un pictor interesant. Necunoscut pentru mine, aşa cum s-a întâmplat şi cu mulţi alţii prezentaţi de tine. Tocmai de asta îmi place să vin în aceste expoziţii virtuale. Gânduri bune, Gabi!

  1. Pingback: René Schützenberger (29 iulie 1860 – 31 decembrie 1916), pictor francez | G a b i, My heart to your heart

  2. Pingback: SEMN DE ADUCERE AMINTE «

  3. Pingback: Inocentul – XIX « Ioan Usca

Lasă un răspuns

