Marcel Duchamp (28 iulie 1887 – 2 octombrie 1968), pictor francez avangardist

Marcel Duchamp. Young Girl and Man in Spring

Marcel Duchamp (28 iulie 1887 – 2 octombrie 1968) a fost un pictor francez (cetăţean american din 1955) format în mediul cultural efervescent al Parisului de la începutul secolului al XX-lea, într-o familie cu preocupări artistice. Duchamp lucrează în primii ani pânze de influenţă impresionistă.

Din 1912 începe căutările care îl vor conduce spre ultimele consecinţe ale avangardei, deschizând drumul unor direcţii ce-şi propun să atingă domeniul sugestiv intitulat antiartă (nonartă). Plecând de la preocupările futuriştilor pentru redarea mişcării lucrarea sa „Nud coborând o scară” (Nu descendant un éscalier), (1912) în 1913 tinde spre abstracţia completă, atinsă în marele panou la Mariée Mise a nu par ses celibataires (1915-1923).

In 28 iulie s-au nascut si:

Judith Leyster (28 iulie 1609 – 10 februarie 1660), pictoriță olandeză.

Helen Beatrix Potter (28 iulie 1866 – 22 decembrie 1943), ilustratoare engleza.

Din blogosfera.

Cristian.DE VORBĂ CU PLOAIA, CU GÂNDUL LA TINE…

Geanina.Nopţi virgine

Elisa.Balconul cu răsaduri adăpost de furtuni

CELLA.Viaţa ???, e greu

Belle de Jour.Linişte 6

Ioan Usca.Inocentul – XVI

Calin.Oarecum singur pe drum

Diana Emma.Standby

Posted on Iulie 28, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Nu mă referam la tehnică, ci la idee.🙂

  2. Poate fiindca e un gen de arta mai ciudat?

  3. Chiar daca sunt ciudati si poate de neinteles pentru noi, mie-mi plac si ei fiindca privindu-le lucrarile imi imaginez ce a vrut artistul sa ne transmita si ma bucur daca inteleg mesajul lui. 🙂
    Se vede ca esti un om realist care nu pica in visare.

  4. Ciudati avangarrdistii astia. :))

  5. Multumesc, Cristian!Tocmai i-am raspuns lui Tavi si am vazut mesajul tau.
    Se pare ca ne pricepem deja la pictura. 🙂
    Mie mi se pare si putin „plecat de-acasa”.

  6. Tavi, nu stiu, nu prea inteleg care-i treaba. Oricum iti multumesc ca m-ai trecut pe google reader, cred ca am si eu cont acolo de la inceputurile mele in ale internetului. 🙂
    Nu mai trec asa de des prin blogosfera, de aceea raspunsurile mele vin cu intarziere.
    raspund intotdeauana, rar se intampla sa nu raspund cuiva.
    P.S.Bine ca nu sunt multe comentarii, ce m-as face?
    Iti multumesc pentru muzica.voi trece mai tarziu pe celalalt blog.

  7. Şi mie mi se pare rece, dar are o răceală artistică deoasebită, nu te respinge… Gânduri bune!

  8. Geanina, acest pictor imi pare cam rece intrun fel, dar imi plac si el.
    Iti multumesc pentru urare, la fel si voua!

  9. Gabi,ma-ai derutat am trecut blogul acesta in google reader,ca pe acesta vad ca raspunzi pe celalalt vad ca nu,o zi insorita !
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  10. Am regăsit culorile toamnei în lucrările Maestrului.

    Zile pline de iubire, draga mea dragă!

  1. Pingback: André Lhote (5 iulie 1885 – 25 ianuarie 1962), pictor si sculptor francez | my heart to your heart

  2. Pingback: Paul Outerbridge, Jr. (15 august 1896 – 17 octombrie 1958), fotograf american « my heart to your heart

  3. Pingback: Frans Floris(1517 – 1 octombrie 1570), pictor flamand « my heart to your heart

  4. Pingback: EVADATUL «

  5. Pingback: Inocentul – XVII « Ioan Usca

Lasă un răspuns

