Horace Vernet(30 iunie 1789 – 17 ianuarie 1863), pictor francez

Horace Vernet – Le Dernier Grenadier De Waterloo

Pictura aceasta imi place in mod deosebit.Imi transmite emotia barbatului soldat care-si plange camarazii cazuti in lupta, barbatul soldat care a luptat cu vitejie e in cele din urma un om care are nevoie de mangaiere.

Horace Vernet (30 iunie 1789 – 17 ianuarie 1863), pictor francez de batalii, portrete si subiecte orientale arabe.

Vernet a fost fiul lui Carle Vernet, alt pictor francez, la randul lui, fiul pictorului Claude Joseph Vernet. S-a nascut in Paris la Luvru, unde parintii lui locuiau in timpul Revolutiei Franceze. Vernet a aratat dispret fata de stilul foarte srios si grav al artei franceze influentata de Clasicism si a decis sa picteze ssubiecte luate in special din cultura contemporana. Prin urmare, a inceput sa picteze soldatul francez intro maniera mai degraba familiara…

Horace Vernet(30 iunie 1789 – 17 ianuarie 1863), pictor francez

Din blogosfera.

Cristian.BĂRBATUL CARE ÎŞI DUCE CAPUL PRIN NORI , Calin.Acoperisuri în Grădinile Yu Yuan, Cosmin Stefanescu.Adevărul din dicționare – Sânge balcanic (101) poem, Elisa.Cine este mihai voiculescu ?, Mirela.Fotografii din Cluj, Zefir.Hazard,

Posted on Iunie 30, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Mirela, voi trece pe la prietena ta sa citesc.Sper sa nu gasesc din nou povesti cu ucigasii de animalute.
    Sa stii ca e adevarat ce scrii.Suntem barbari.Si nu numai atat.Mai suntem mincinosi, escroci, hoti,tradatori, iar ceilalti sunt la fel de vinovati fiindca nu fac mai multe ca sa schimbe asta.

    O zi frumoasa!~
    P.S.Azi am fost plecata si am intalnit un motanel care a cerut sa-l mangai, doi catei si, bineinteles, catelul surorii mele, furaciosul de mancare pisiceasca. 🙂

  2. E valabil si pentru mine ceea ce spui.

  3. Draga gabi, o buna prietena a scris un articol, pe care eu nu l-am putut scrie…si a preluat ea povara, adugand ceea ce o doare, o durere in plus si o nesansa a bietelor animalute. Dar si multa revolta. Suntem un popor barbar?! Ma revolta cruzimea neamului meu…Daca doresti, citeste aici:
    http://pisica07.wordpress.com/2010/06/29/am-plans-destul/
    O seara linistita!

  4. Intotdeauna m-au impresionat pictorii care reusesc sa redea in detaliu fizionomia umana si animala… ondulatiile cerului in furtuna.
    O rabdare neasemuita…

  5. Şi mie îmi place foarte mult primul tablou, dar nici celelalte nu pot fi trecute cu vederea…

  1. Pingback: Carle Vernet (14 august 1758 – 17 noiembrie 1835), pictor francez « my heart to your heart

  2. Pingback: Sir Antonis Mor (c. 1545 – 1575), pictor portretist olandez « my heart to your heart

  3. Pingback: Paul Delaroche(17 iulie 1797 – 4 noiembrie 1856), pictor francez « my heart to your heart

  4. Pingback: RENAŞTERE «

  5. Pingback: What do we really want? « Ҩ Gabriela Elena

  6. Pingback: Cine este mihai voiculescu ? « Elisa-gradina mea de vis

Lasă un răspuns

