Odilon Redon(20 aprilie 1840 – 6 iulie 1916),pictor simbolist şi litograf francez

Odilon Redon - Portrait of Simone Fayet in Holy Communion

Odilon Redon – Portrait of Simone Fayet in Holy Communion

Odilon Redon - Woman in Profile under a Gothic Arch

Odilon Redon – Woman in Profile under a Gothic Arch

Odilon Redon - The Sacred Heart

Odilon Redon – The Sacred Heart

Odilon Redon - Christ with Red Thorns

Odilon Redon – Christ with Red Thorns

Odilon Redon - Le Silence O Redon Lille

Odilon Redon – Le Silence O Redon Lille

Odilon Redon (născut Bertrand-Jean Redon la 20 aprilie 1840, Bordeaux – 6 iulie 1916, Paris) a fost un pictor simbolist şi litograf francez.Odilon Redon s-a născut la Bordeaux în 1840, în acelaşi an cu Claude Monet şi cu un an înaintea lui Degas şi Renoir. Cronologic, face parte din generaţia impresioniştilor. Dar faptul rămâne doar o coincidenţă biografică, pentru că drumul său este altul.

Datorită unei sănătăţi fragile, începe şcoala la 11 ani. La 15 ani se iniţiază cu mult entuziasm în arta desenului cu pictorul Stanislas Gorin.

Între 1863 – 1865, Redon studiază la Paris în atelierul lui Léon Gérome, de unde nu păstrează decât amintirea penibilă a unei incompatibilităţi de structură.

După războiul din 1870, la care participă, se stabileşte la Paris. În 1878, întreprinde prima călătorie în Olanda, unde după o admiraţie trecătoare pentru vitalitatea şi elocinţa expresivă a lui Frans Hals, are revelaţia lui Rembrandt, a cărui profunzime psihologică a rămas pentru el un permanent punct de reper.

În 1879 îi apare primul album de litografii intitulat Dans le rêve.Dedicându-se litografiei, la sfatul lui Henri Fantin-Latour, publică mai multe albume (A Edgar Poe – 1882, an în care prezidează noul Salon al Independenţilor; Hommage à Goya – 1885; Baudelaire: Les fleurs du mal – 1890.

Primele şi cele mai mari succese ale gravurii sale le înregistrează mai mult în Olanda şi Belgia, unde, în 1891, Jules Destrées publică la Bruxelles, Opera litografică a lui Odilon Redon.

În 1886 participă la ultima expoziţie a impresioniştilor şi este invitat la Bruxelles la al XX-lea. Dacă până în 1890, an în care compune Les yeux clos de la Luvru, pictura se află pe al doilea plan în concepţia sa, de acum în colo maestrul albului şi al negrului se lasă sedus de strălucirea culorii.

Odilon Redon( 20 aprilie 1840 – 6 iulie 1916),pictor simbolist şi litograf francez

Tot in 20 aprilie s-au nascut:

Franz Xaver Winterhalter (20 aprilie 1805 – 8 iulie 1873), pictor si litograf german.

Joan Miró(20 aprilie 1893 – 25 decembrie 1983), pictor spaniol.

Din blogosfera:

Călin Hera.O recenzie cam bună

tratament alternativ… cu trecut

Cristian,LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (8)

UPDATE RADIOFONIC – RADIO SILVER

Elisa.Cireşul meu drag

Vania.Povestea plăcintarului

Mirela.Azi, lalele!

Galerie de pictura  Odilon Redon.

Posted on Aprilie 20, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Mirela, doar acum am aterizat pe aici si vad ca voi va beti cafeaua impreuna.Si eu beau cafeaua impreuna cu pictorii si fetele torcatoare ale familiei. 🙂
    cafea la ibric, asta-mi place.
    Si eu te felicit pentru articolele din Concurs!Cred ca tu vei castiga.
    Eu ma bucur doar ca am participat si mi-am invins temerile.Daca si la concursul UE am participat alaturi de realizatori de filmulete… 🙂

  2. CELLA, poate nu crezi, dar eu comunic acum mai mult decand cu pinguitul.
    Incerc sa las comentarii peste tot, deci fac vizite pe bloguri.Din pacate, nu am timp sa comunic mai mult deoarece imi ocup timpul cu documentarea, copierea picturilor si pregatirea galeriilor de pictura.EImi ia foarte mult timp, dar imi place mult. 🙂
    cat priveste indepartarea de virtual, acest sentiment ma incearca si pe mine de o perioada, insa nu ma lasa picturile, arta, cultura, cazurile umanitare…
    Sunt obosita, dezamagita, si ma simt fara vlaga.N-am chef nici de picturi cateodata.Asta e semn rau pentru mine.

  3. La fel si tu si familia ta!

  4. Mirela, m-am gandit ca-ti place acest artist.Mai ales cand am vazut picturile cu vitralii.Daca ai stii ce greu mi-a fost sa ma stapanesc sa nu adun toate picturile lui… 🙂
    Multumesc,Mirela.

  5. Cella, bine e-am găsit la Gabi, eu zic să ne facem o cafea până vine Găbița! Și să-i facem și ei!
    Gabi, noi ne-am autoservit. 😉
    Felicitări pentru articolele din Concurs, sper să câștigi! 🙂

  6. cum văd, puţini (mai) comunicăm prin vorbe
    trece oare „moda” pinguitului? la ce o fi servind?
    tot mai mult mă îndepărtez de virtual, mai eşti tu şi încă 4-5 bloguri
    poate-i mai bine aşa, se închide cercul
    frumos! m-am îndrăgostit pe loc de barca aia roşie… şi de orchidee

  7. P.S Și o zi frumosă și foarte bună să ai! 🙂

  8. Îmi place la nebuinie, chiar am vrut să scriu odată despre câteva picturi de-ale lui, ytre dragi mie! E un fenomen, nu seamănă cu nimeni, are o tematică originală și pot spune că am pictat cadre cu ferestre gotice înainte de a-i cunoaște pictura, deci avem puncte comune! Un artist genial și respecatbil. Felicitări, Gabi!

  1. Pingback: L'idée du maître – jardin du vide

  2. Pingback: Joan Miró(20 aprilie 1893 – 25 decembrie 1983), pictor spaniol | my heart to your heart

  3. Pingback: Franz Xaver Winterhalter (20 aprilie 1805 – 8 iulie 1873), pictor si litograf german | my heart to your heart

  4. Pingback: Răsaduri « Elisa-gradina mea de vis

  5. Pingback: LA CAPĂT DE LINIE, SPERANŢA… (8) «

  6. Pingback: Aprilie învolburat « Ioan Usca

Lasă un răspuns

