Ferdinand Hodler(14 martie 1853 – 19 mai 1918), pictor elvetian

Ferdinand Hodler – Der Tag

Ferdinand Hodler – Youth Admired by Women

Update:Am primit o invitatie de la Laura, am si onorat invitatia, la sarbatoarea spaniola Las Falla.Geanina spune ca intotdeauna deschide bratele” Atunci când iubirea (adica Cristian)
Va bate la poarta sufletului meu”, iar Vania si prietenii lui nu stiu cine e femeia nenumita.Mirela a calatorit in America de Sud, Belle de Jour asculta Fado, Elisa a avut niste musafiri deosebiti, iar CELLA a facut o exceptie pentru Vania si a raspuns la leapsa.

Ferdinand Hodler (14 martie 1853 – 19 mai 1918) pictor elvetian, unul dintre cei mai cunoscuti pictori elvetieni ai secolului al XIX-lea.

Hodler s-a nascut in Berna, fiind cel mai mare dintre cei sase copii ai familiei. Tatal sau,  Jean Hodler,  aducea un venit sărăcăcios  din meseria de dulgher; mama sa, Marguerite, provenea dintro familie de tarani.La varsta de 8 ani, Hodler si-a pierdut tatal si doi frati mai mici din cauza tuberculozei.Mama sa s-a recasatorit cu un pictor decorativ, insa a murit si ea de tuberculoza in 1867 .

Ferdinand Hodler – Truth

Inainte de a implini 10 ani, Hodler a inceput sa-si faca ucenicia in pictura decorativa langa  tatal sau vitreg, ulterior fiind trimis sa-si faca ucenicia alaturi de un pictor    localnic,  Ferdinand Sommer. Primele lucrari ale lui Hodlerau fost peisaje  conventionale pe care le vindea turistilor si in magazine. In 1871, la varsta de  18 ani, a plecat pe jos la  Geneva  sa-si inceapa cariera de pictor.

Ferdinand Hodler – Eiger, Monch and Jungfrau in Moonlight

Lucrarile de maturitate ale lui  Hodler au constat din peisaje, compozitii si portrete, lucrate cu un realism viguros. In 1875 a facut o calatorie in Basel, unde a studiat picturile lui Hans Holbein—in special  Dead Christ in the Tomb, care l-a influentat foarte mult in tema mortii. In ultima decada a secolului al XIX-lea, lucrarile sale  au dezvaluit o combinatie de influente de diferite genuri, incluzand simbolismul si  art nouveau. A elaborat un stil pe care l-a numit  Paralelism, caracterizat prin gruparea de figuri simetrice aranjate  in poze  care sugereaza ritualuri sau   dans.

A murit in 19 mai 1918 la Geneva lasand in urma o multime de lucrari neterminate care zugravesc orasul.

Pentru ca s-a nascut tot in aceasta zi (14 martie), am mai facut o galerie de pictura a artistului  abstract, Adolph Gottlieb.

Ferdinand Hodler (14 martie 1853 – 19 mai 1918), pictor elvetian

In 14 martie s-au nascut:

Albert Einstein, fizician , laureat al Premiului Nobel pentru fizică pe anul 1921 (14 martie 1879, Ulm – 18 aprilie 1955, Princeton).

Jules Joseph Lefebvre (14 martie 1836 – 24 februarie 1911), pictor francez.

Giuseppe Maria Crespi (14 martie 1665 – 16 iulie 1747), pictor italian baroc.

Adolph Gottlieb(14 martie 1903 – 4 martie 1974), pictor, sculptor si grafician abstract expresionist american.

Posted on Martie 14, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Cu multa placere,Laura.Trebuia sa te pomenesc caand stiu cate muzee si locuri minunate au vizitat! 🙂
    Mie-mi plac toate de aici. 🙂
    Multumesc pentru invitatie.Vin imediat.
    http://suntemingeri.blogspot.com/2010/03/pisici-in-las-fallas.html

  2. CELLA,asa pare,dar nu am rabdare deloc.ma enervez foarte mult cand am de asteptat,de facut ceva si vreau sa termin cat mai repede.
    In ceea ce priveste picturile si pozele care-mi plac…aici e altceva.Imi place si mi-e mai usor ,pot sa spun ca am rabdare.
    Stii,eu sunt cam repezita si necugetata de foarte multe ori.mai exact, eram.Untre timp,am devenit mai inteleapta. 🙂
    CELLA,stiu cum e cu lepsele si ma bucur ca nu sunt peste. 🙂

  3. Multam de pomeneala 🙂 Nu pot insa sa nu te invit din nou sa veti si matele 😀

    Imi place mult „Portrait of Louise-Delphine Duchosal”. Eu tot cu realismul tin 🙂

  4. ce răbdare binecuvântată ai,Gabi, măcar de aş avea şi eu puţin din ea
    săzicimerci că nu eşti „peşte” ;)primeai şi tu leapşa ţi ştiu că nu le placi
    zi tu, puteam să-l refuz pe Vania?
    virtualul crează dependenţă
    la mine, ea, e legată doar de Oameni

  1. Pingback: Jules Joseph Lefebvre (14 martie 1836 – 24 februarie 1911), pictor francez | my heart to your heart

  2. Pingback: Giuseppe Maria Crespi (14 martie 1665 – 16 iulie 1747), pictor italian baroc | my heart to your heart

  3. Pingback: Adolph Gottlieb(14 martie 1903 – 4 martie 1974), pictor, sculptor si grafician abstract expresionist american | my heart to your heart

  4. Pingback: Pinguimea română « Caius

  5. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 11 « Ioan Usca

  6. Pingback: Pinguri « Ana Usca

  7. Pingback: FRECŢIE. LA PICIOR DE LEMN «

Lasă un răspuns

