Hai nani, nani-Elena Farago

Hai nani, nani

Hai nani, nani,
Lumina mamii…

Să-ti cânt si-n seara asta, lumina mea, să-ti cânt…
Dar uite-ncep un cantec si altu-mi vine-n minte, –
Si-acela, dragul mamii, e fără de cuvinte
Si plange-asa cum plange cumplitul ast de vant…

Hai nani, nani…

Să-ti cânt, lumina mamii, si iar incep si iar
Cuvintele-si pierd sirul, – ca vezi, în asta seara
I-atat de-amarnic cantul ce-l spune vantu-afara,
De parca-ar plange-ntregul saracilor amar…

Dar tu astepti un cantec – ca tu ce stii de vant!
Si ce să stii ce spune-n amarnica-i poveste?…
O, tu nu poti pricepe nimic din toate-aceste…
…Să-ti cânt si-n seara asta, lumina mea, să-ti cânt…

Hai nani, nani,
Lumina mamii…

…Si iar raman de parca nu mai gasesc cuvant
Din tot ce-ti spun alt-data în cantecele mele,
Si feti-frumosi, si zane, si cer, si flori, si stele
Si-au amutit povestea de parca nu mai sunt…

Elena Farago ( 29 martie 1878, Bârlad – 4 ianuarie 1954, Craiova) a fost o poetă româncă, considerată una dintre cele mai bune creatoare de poezie pentru copii (Căţeluşul şchiop, Gândăcelul, Cloşca, Sfatul degetelor, Motanul pedepsit etc.).

Posted on Martie 9, 2010, in calendarul zilei, cultura, imagini, poezii and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Gabriela Elena,iti multumesc ca ai trecut pe aici,iti multumesc pentru darul minunat si pentru ca ai scris despre o doamna deosebita.Cred ca am citit despre ea sau am auzit de la televizor.Te voi vizita imediat.
    Gabi.

  2. Ma bucur ca tu ai ales sa ne reamintesi de poeta Elena Farago ce aducea alinare sufletelor!
    Eu am ales in aceste zile sa vorbesc putin intr-un articol despre un alt nume, Sofia Ionescu, prima femeie neuruchirurg din lume.
    Deci daca poeta se ocupa de suflete, “doamna neurochirurgiei romanesti”, se ocupa de mentinerea in viata a multora, prin operatiile pe creier, de multe ori in premiera; inventa pe loc, in functie de caz, noi metode…

    Iata un mic dar pentru ca ti-am pasit prima data pragul:

  3. Sper ca toate mamele sa le citeasca copiilor povesti si poezii frumoase.chiar daca sunt stresate,obosite,bolnave.

  4. Mama mi-o spunea cand eram mica… imi amintesc cu asa mare drag…

  5. Draga Ryana,cuvintele tale frumoase sunt ca un balsam pentru mine,acum cand nu sunt tocmai bine din nici o privinta.
    Chiar si sa scriu imi este foarte greu.
    Te imbratisez si eu.
    Cu drag,
    Gabi.

  6. Mirela,mi-am amintit de vremurile cand copiii mei erau mici si le citeam povesti,poezii de copii.Uneori inventam povesti sau adormeam inaintea lor.
    Iti multumesc.

  7. cuvintele nu-si mai au rost..am trecut sa imi incarc sufletul cu o portie de frumos,oferita cititorilor de un suflet la fel de frumos..te imbratisez cu tot sufletul meu!ryana…

  8. Câtă gingășie și tandrețe în versurile Elenei Farago…ce bine că ne amintești de frumoasele poezii adesea uitate…Superbe versuri, frumoase poezii!

  1. Pingback: Chipul « Nu te compromite! Nu te ai decât pe tine.

Lasă un răspuns

