Miklós Barabás (10 februarie 1810 – 12 februarie 1898), pictor român de etnie maghiară

Miklós Barabás -

Miklós Barabás – Portrait of Mrs János Matta

Miklós Barabás (10 februarie 1810, Mărcuşa, Transilvania – 12 februarie 1898, Budapesta, Ungaria) a fost un pictor maghiar, cel mai de seamă reprezentant al stilului biedermeier din Ungaria, cunoscut în special pentru arta sa portretistică.

Miklós Barabás – Mocani sălişteni îndreptându-se spre târg

S-a născut în Transilvania la Mărcuşa (în maghiară:Kézdimárkosfalva) în judeţul Covasna. Şi-a început studiile la Aiud (unde a avut ocazia să înveţe şi româneşte), apoi le-a continuat la Sibiu, Budapesta, Viena. Majoritatea vieţii şi-a petrecut-o la Budapesta, unde în 1867 a devenit chiar parlamentar. Între anii 1831 şi 1833 a locuit şi în Bucureşti, ocazie pentru a imortaliza lumea românească de la sud de Carpaţi, lasând totodată şi interesante însemnări istoriografice.

sursa poze

Tot in 10 februarie s-au nascut:

Fyodor Vasilyev(10 februarie 1850 – 24 septembrie 1873), pictor rus.

Ary Scheffer(10 februarie 1795 – 15 iunie 1858), pictor francez cu origini olandeze si germane, s-a nascut in Dordrecht.

 

Posted on Februarie 10, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 16 comentarii.

  1. Detin cel de-al doilea tablou Mocani salisteni….. pictura pe panza, pare a fi f vechi. Nu ma pricep la tablouri m-ar interesa ce valoare are si daca sunt m-ai multe exemplare.

  2. Acest pictor e nascut aici si a reprezentat foarte frumos oamenii si obiceiurile romanilor si maghiarilor de aici.

  3. serban petre

    a pictat frumos pictorul…toate lucrarile prezentate imi plac……..cred ca artistii nu au rasa si nici sex ei sunt trimisi de dumnezeu pentru toti………..va multumesc

  4. Dle Dinca Valeriu, imi pare rau ca nu va pot ajuta.Nu ma pricep deloc, sunt doar un om cu blog care incearca sa promoveze cultura.
    Cred ca la galeriile de arta sau la Casele de licitatii puteti afla un raspuns.

  5. Am un tablou semnat de acest pictor.Cum pot sa-i aflu valoarea estimativa?

  6. Sunt detinatorul unui tablou al acestui pictor, tablou care nu se regaseste in lincul D-vs.Cum pot sa-i aflu valoarea estimativa?

  7. Nu stiu cum puteti afla mai multe despre tablou.
    Poate va este de folos site-ul de pe care am copiat pozele:
    http://www.hung-art.hu/frames-e.html?/english/b/barabas/muvek/index.html
    Se poate posta orice fotografie, bineinteles.Sper sa gasiti raspunsurile.

  8. Cunosc si eu pe cineva care are un tablou semnat Barabas.Cum pot afla numele lui si toate amanuntele despre acest tablou?Mentionez ca nu l-am vazut in nici o poza de aici sau in alta parte.Se poate posta foto?

  9. Mirela, gandesc la fel si eu .M-a surprins sa aflu despre acest pictor si,mai ales,m-am bucurat ca am gasit un site cu lucrarile lui.
    Mi-ar placea ca si artistii romani sa aiba site-uri asemanatoare in care sa citim despre ei si sa le vedem lucrarile.
    Va pupam si noi pe voi!
    Cu drag,
    Gabi.

  10. Cu placere,vacuta verde!Ti-am spus ca oricand poti sa iei ce vrei.

  11. Si mie-mi place al doilea tablou,dar si portretele de femei frumoase.

  12. Gabi, privind aceste documente ale vremii, imortalizate în picturi aproape fotografice, mă gândesc că au avut mare noroc , aceste personaje, să rămână în eternitate prin intermediul artiștilor!
    Au farmecul lor fiecare!
    Pupăm pisicuțele, ție, o seară calmă și caldă!

  13. foarte frumos! cu voia ta o sa iau si materialul asta, multumesc! 🙂

  14. Al doilea tablou, cel mare, mi s-a lipit de ochi… Foarte frumos…

  1. Pingback: Ary Scheffer (10 februarie 1795 – 15 iunie 1858), pictor francez « my heart to your heart

Lasă un răspuns

