Georgios Jakobides (11 ianuarie 1853 – 13 decembrie 1932), pictor grec

Georgios Jakobides – The First Steps

Georgios Jakobides – The First Steps

Georgios Jakobides (Γεώργιος Ιακωβίδης, 11 ianuarie 1853, Lesbos-13 decembrie 1932,  Atena), pictor grec, unul dintre cei mai reprezentativi artisti ai miscarii artistice din Grecia ai Scolii muncheneze.

A fondat si a fost primul curator al Galeriei Nationale grecesti din Atena.

Georgios Jakobides (11 ianuarie 1853 – 13 decembrie 1932), pictor grec

Tot in 11 ianuarie s-au nascut:

Parmigianino (11 ianuarie 1503 – 24 august 1540), nascut Girolamo Francesco Maria Mazzola in Parma, Italia, a fost cel mai influent pictor manierist italian.

Carol Popp de Szathmáry(11 ianuarie 1812 – 3 iulie 1887), pictor și fotograf român.

Posted on Ianuarie 11, 2010, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Domnule Serban Petre, am si uitat de acest pictor, acum i-am revazut lucrarile atat de frumoase.
    Va multumesc si eu.

  2. a fost un mare pictor, vazut de mine al greciei..primele doua teme, demonstreaza acest lucru………dupa parerea mea , si eu am radacini din grecia….dar asta este o alta poveste….va multmesc ca a-ti postat primele doua teme la inceput ,ati facut un lucru mununat…. va multumesc…

  3. Mirela,aceste picturi imi sunt asa de dragi fiindca imi aduc aminte de copilaria mea si-a parintilor mei si de bunicii care nu mai sunt.In plus,am vazut si cateva filme de demult cu povesti frumoase din insulele grecesti.
    Te voi vizita cat de repede pot sa citesc despre fetita si pisicuta!
    O seara linistita!

  4. Tavi,iti multumesc si eu.
    E valabil si pentru mine ceea ce spui.
    O zi frumoasa!

  5. Si mie tot cele doua tablouri mi-au placut cel mai mult.Imi amintesc de bunica mea.
    O zi frumoasa!

  6. Ce frumos sa iubesti atat de mult copiii! Grecii au o copilarie frumoasa tocmai pentru ca sunt iubiti de parinti, am citit despre asta. Aici e demonstrat din plin!
    Am articol cu fetiță și pisica si iubire! Seara frumoasă!

  7. Gabi,multumesc ,sarutmana,nu mai este nevoie sa merg la o galerie de arta,tu mi-o aduci acasa,o saptamana minunata 🙂

  8. Mi-au plăcut foarte mult primele două tablouri… Un început de săptămână cât mai bun îţi doresc!

Lasă un răspuns

