Pisicile in pictura

Three-Cats

O lacrima pentru motanelul nostru,videoclipul creat de mine cu pisici in pictura.

Dedic acest video Serafinei si lui Sakura,prietenii mei si-ai fetelor.

Pisicile au fost subiectul favorit al artistilor si scriitorilor, timp de secole. Poate ca cea mai cunoscuta dintre toate reprezentarile artistice este cea a zietei egiptene antice Bastet. Sculpturile antice si picturile cu imaginea capului unei pisici au fost gasite in multe locuri de pe Valea Nilului. Artistii japonezi au excelat in portretizarea pisicii. Unele dintre desene erau atat de realiste, incat in timpurile antice areu considerate a fi magice. Oamenii credeau ca daca acest desen este atarnat in case si in temple, acestea vor tine soarecii si sobolanii la distanta. Printre cele mai populare pisici japoneze se afla si Maneki-Neko, o pisica mica, despre care se crede ca aduce fericire si noroc. Budistii venerau pisicile dupa moarte, iar templul Go-To-Ku-Ji, dinTokio, le este dedicat.

Vestitele preotese din temple intonau incantatii pentru sufletele felinelor. Tempele erau ticsite cu sculpturi, piscuti si garvuri in relief ce reprezentau pisici. In fiecare reprezentare, pisica are o laba ridicata, ca pentru a saluta, aceasta fiind si reprezentarea clasica a pisicii japoneze Maneki-Neko.

Pisicile au fost reprezentate in lucrarile multor artisti mari, inclusiv ale lui Leonardo da Vinci, Albrecht Durer, Paul Gauguin, Theodore Gericault, William Hogatrh, Edouard Manet si Pablo Picasso. Probabil ca cea mai cunoscuta pisica din lume este pisica Felix, star de filme de desene animate. Alte desene faimoase ii includ pe Krazy Kat si pe Tom (din Tom si Jerry), ambii avand ca parteneri de film niste soricei. Muzicieni precum Gioacchino Rossini si Maurice Ravel si-au adus si ei omagiul acestor animale, in cateva dintre compozitiile lor.

Sursa:Pisica in istorie

Pisici in pictura

Picturi pisici:

1

2

3

4

5

Posted on Octombrie 23, 2009, in arta, cultura, imagini, istorie, muzica, povesti adevarate, video and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Ida,iti doresc bafta la scoala, dar de ce vrei neaparat o pisica de rasa?daca-ti plac pisicile,n-ar fi mai bine sa iei un pisoi obisnuit,mai ales daca e aruncat in strada?Daca te ocupi de el,il hranesti,ii schimbi nisipul de cate ori e necesar,il vaccinezi,te joci, poate ca parintii tai il vor indragi si ei.
    Sper sa ti se indeplineasca dorinta si sa ai un pisoi!
    Bafta la scoala!

  2. wow…! daca m-as fi dus la arte plastice in loc de arhitectura…cred ca numai pisici pictam. daca as fi avut un asemenea talent….ca altfel….ar fi fost o jignire la adresa pisicilor din toata lumea. sunt SUPERBE! si…daca tot nu pot sa le pictez…m-as multumi macar cu posesia unui pisoi adevarat :D…[ dar pentru asta sunt inca in negocieri cu parintii] aaaah….am si eu nevoie de putin ajutor…daca stie cineva… ce pisoi imi recomandati? [rasa] eu una imi doresc un ragdoll…dar nu prea am de unde… asa ca…din pacate cred ca va trebui sa ma reorientez….:(

  3. Mirela,puteam sa le sterpelesc de la tine,dar atunci cum as fi descoperit atatea site-uri cu picturi de pisici? 🙂
    Sper ca Enya s-a distrat frumos la petrecere si a mancat tort bun de tot!e si normal ca trebuie sa se mai distreze dupa o saptamana grea de scoala.
    Serafina se lasa luata in brate si smotocita?Inseamna ca e o pisicuta cuminte.
    O seara linistita si o duminica minunata!

  4. Gabi, Gabi! Puteai sa le iei pur si simplu, si eu tot de pe net le iau!
    Superb clipul, Enya iti va raspunde la…raspuns cand se intoarce de la petrecere, e la ziua unei prietene bune, e plecata de la 11 si cred ca mai sta pana deseara. Lasa ca e mai bine sa se distreze, scumpa de ea! Acum, poate si Serafina sa doarma cat pofteste!
    O duminica superba! 😛

  5. Cristian,nu stiu ce s-a intamplat cu mesajul tau de a ajuns la spam si l-am sters din greseala,dar am reusit sa-l recuperez.
    Ma bucur ca si tu esti iubitor de pisici,de animalute! 🙂

  6. Pisicile – preferatele mele… Frumoase tablouri…

  7. Buna seara,Enya!
    Ma bucur mult de tot ca iti plac picturile acestea cu pisici,ma bucur mai ales ca iubesti pisicile asa de mult si,in special pe Serafina.
    Mai am un site interesant cu pisici in arta,sper sa-ti placa.
    http://www.lynnspace.com/blog/?p=1298
    http://www.abcgallery.com/B/bonnard/bonnard.html
    http://blog.residesi.com/2009/06/beautiful-art-of-cool-colourful-cat.html
    http://www.dailypainters.com/paintings/tag/cat
    http://www.gordon-stewart.co.uk/cats/
    http://www.catmandrew.com/drewscats.html
    Pisicile sunt cele mai grozave si le iubim foarte mult!Traiasca pisicile!
    bafta la scoala si in pictura!
    Gabi.

  8. Draga Mirela,ma bucur ca ai vazut acest videoclip cu pisicile si sunt incantata ca Enyei ii place mult.
    Am vazut la tine pisicile in pictura si ma gandeam sa-ti cer permisiunea sa le „imprumut”,dar am luat hotararea sa caut pe net si am gasit foarte multe.Le-as fi adunat pe toate,asa de mult mi-au placut.
    Multumesc mult si ma bucur ca si Serafinei ii place! 🙂
    Va pupam si noi cu mult drag! 🙂

  9. Sunt foarte multi pictori care picteaza pisici,oameni care iubesc aceste animalute dragute.

  10. Buna ziua!
    Cred ca m-am uitat de 10 ori la piisicile din video si la tablouri. Imi plac cel mai mult cele pictate de Henriette Ronner Knip, dar toate sunt dulci.
    Traiasca pisicile!
    Va multumesc.

  11. Draga Gabi, iari nu am avut timp de blogging, dar azi nu m-am desprins inca de videoclipul tau cu pisici, ENYA e captivata de frumusetea picturilor, fiind si o mare iubitoare de pisici, evident! Am si eu ceva pe blog, Pisica in pictura I si II, poate ai vazut la mine ceva. 🙂
    Foarte reusit montaj, FELICITARI!
    Serafina ramane datoare, pupam pisicile si pe tine, cu drag! 😛

Lasă un răspuns

