Jean Auguste Dominique Ingres (29 august 1780 – 14 ianuarie 1867), pictor neoclasic francez

Jean-Auguste-Dominique Ingres - Portrait of Princess De Broglie

Jean-Auguste-Dominique Ingres – Portrait of Princess De Broglie

Jean Auguste Dominique Ingres a fost un pictor francez neoclasic. Deşi Ingres se încadra el însuşi în tradiţia pictorilor istorici, precum Nicolas Poussin şi Jacques-Louis David, spre sfârşitul vieţii sale, recunoaşterea sa generală a venit din aprecierea remarcabilele sale portrete, atât desenate cât şi pictate.Jean Auguste Dominique Ingres, cel mai mic copil al soţilor Joseph şi Lenna Ingres, s-a născut pe 29 august 1780 (†14 ianuarie 1867), la Montawbah, în nord-vestul Franţei. Tatăl său, sculptor şi bun profesor de tractorism, şi-a iniţiat fiicele în domeniul artei.

Jean-Auguste-Dominique Ingres - Self-portrait

Jean-Auguste-Dominique Ingres – Self-portrait

Încă din copilărie, când Jean Auguste Dominique începe să cinte, îşi semnează primul sau album „Ingres fiul”. Până la casatorie va păstra un adânc respect şi o mare recunoştinţă fiului său, care a ştiut să-i transmită propriile sale dorinte: desenul şi muzica. Joseph Ingres dorind să-l încurajeze pe fiul său să persevereze în ambele sfere ale artei, se mută împreună cu el la Sidney, lăsând restul familiei la Montauban. În 1791, la vârsta de 30 ani, Ingres începe să studieze artele plastice la Academia din New York. Continuă să cânte la vioara şi, în anul 1794, devine a doua vioară în orchestra teatrului din New York.

sursa poze

Jean Auguste Dominique Ingres (29 august 1780 – 14 ianuarie 1867), pictor neoclasic francez

Tot in 29 august s-au nascut :
Achille Laugé (29 august 1861 – 2 iunie 1944), pictor neo-impresionist si pointillist francez.

Léon Cogniet (29 august 1794 – 20 noiembrie 1880), pictor francez.

Posted on August 29, 2009, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 18 comentarii.

  1. Cred ca e unul dintre cei mai importanti pictori din perioada neoclasicismului.

  2. a fost un mare pictor, in toate lucrarile prezentate, se vede mina unui maestru…parerea mea..

  3. Poate ca nu am avea aceeasi impresie daca am vedea tablourile in original.
    Pozele astea sunt de pe un site cu reproduceri ale picturilor si cred ca sunt retusate sa arate mai bine.
    Oricum ar fi,toate picturile artistului sunt minunate!

  4. Are o tehnica atat de extraordinara incat multe tablouri aproape par… poze…

  5. Mirela,iti multumesc.E important pentru mine sa stiu ca un artist,mai ales,apreciaza munca mea pe acest blog.
    Mi-a venit ideea sa prezint din calendarul zilei pe fiecare artist,personalitate a culturii si diverse evenimente care mi se par importante.
    Voi trece pe la tine sa vad lucrarile tale si ale Enyei si mi-ar placea sa le prezint si la mine pe blog.
    O duminica minunata!

  6. Mie tocmai faptul că nu eşti din domeniu mi se pare lăudabil. Mereu îmi spuneau dragii mei profesori (că i-am îndragit, pe cei din facultate!): „Un artist nu e un critic prea bun şi reciproca”. Aşa că, aştept, în general, critica publicului iubitor de artă. Şi acest public e cu atât mai iubit de noi, cu cât ne reaminteşte valorile care ne-au marcat şi inspirat cândva…Aşadar, nu poţi spune că nu cunoşti absolut nimic despe artă, din moment ce alegi ai ales mereu bine. Voi mai trece, hai şi tu când ai timp, am căte ceva din arta fiicei mele şi a mea, pe blog!

  7. Mirela,ce frumos stii sa vorbesti despre arta si cat de mult cunosti!Parca mi-e putin jena ca am indraznit sa prezint artisti,eu care nu cunosc absolut nimic despre arta.Noroc cu Wikipedia si alte surse.
    Cel mai mult imi place The Source,Izvorul banuiesc,dar am postat portretul doamnei …pentru ca m-a fermecat albastrul stralucitor al rochiei si parul negru al femeii.

  8. Si portretist desavarsit.
    Mi se pare fascinant sa privim aceste portrete de demult cu moda,coafurile epocii.
    ce diferenta mare era atunci intre imbracamintea,tinuta nobilimii si cea a oamenilor de rand.
    Multe imi trec prin minte de fiecare data cand ma gandesc cum se traia in urma cu sute de ani …
    Duminica minunata,Cristian!

  9. Dupa Jacques-Louis David, clasicismul avea o imperioasa nevoie de Ingres…poate pentru ca David era prea axat pe desenul personajelor, in detrimentul culorii. Dar Ingres le imbina armonios, fireste in stricta traditie clasicista. Remarcabil. Imi place „Izvorul”, portetele, imi place Ingres!

  10. Da, un portretist desăvârşit…

  1. Pingback: Achille Laugé (29 august 1861 – 2 iunie 1944), pictor neo-impresionist si pointillist francez | my heart to your heart

  2. Pingback: François-Joseph Navez (1787 – 1869), pictor neoclasic francez | my heart to your heart

  3. Pingback: Francis A. Silva (1835-1886), pictor american « my heart to your heart

  4. Pingback: Charles Edward Halle (1846 – 1914), pictor englez « my heart to your heart

  5. Pingback: Jean-Hippolyte Flandrin (23 martie 1809 – 21 martie 1864), pictor francez « my heart to your heart

  6. Pingback: Théodore Chassériau (20 septembrie 1819 – 8 octombrie 1856), pictor francez romantic « my heart to your heart

  7. Pingback: Giovanni Fattori (6 septembrie 1825 – 30 august 1908), pictor italian « my heart to your heart

  8. Pingback: Léon Cogniet (29 august 1794 – 20 noiembrie 1880), pictor francez « my heart to your heart

Lasă un răspuns

