Luna

moon-1

Inspirata fiind de o poezie de-a lui Cristian,am dorit sa caut legende si povesti despre luna.Nu-s inzestrata cu talentul de-a scrie poezii sau proza,incerc sa-mi exprim sentimentele asa cum ma pricep si preluand texte si imagini de pe net.

 

 

 

Ce stim despre luna?Luna este singurul satelit natural al Pământului. Vârsta Lunii este de aproximativ 4.60 miliarde de ani.

 

 

Numele folosite în trecut includ Selena (la romani) şi Artemis (la greci). În mitologia greco-romană, existau mai multe zeităţi asociate cu Luna. Cele greceşti erau Artemis, zeiţa castităţii, a Lunii şi a vânătorii, Hecate, zeiţa Lunii şi a lumii de dincolo, şi Selena. Diana era corespondentul roman pentru Artemis. Luna, altă zeiţă locală a Lunii, era descrisă călătorind într-un car.Selene, la greci, zeiţa şi personificarea Lunii din mitologia romană, identificată mai târziu cu Artemis. Selene era înfăţişată ca o femeie strălucitor de frumoasă, purtată printre nouri într-un car de argint.

 

 

Un episod cunoscut legat de numele ei era cel al dragostei sale pentru Endymion. Selena sau Selene era personificarea Lunii în mitologia greacă. Uneori ea trecea drept fiica lui Hyperion şi a zeiţei Theia, fiind sora lui Helios şi a lui Eos, deci făcea parte din prima generaţie de zei, anteriori Olimpienilor, iar alteori era considerată fiica Titanului Pallas sau chiar a lui Helios, deşi, cel mai adesea, acesta din urmă era considerat a fi fratele ei. Era reprezentată ca o femeie tânără şi frumoasă, care străbătea cerul într-un car de argint, tras de doi cai albi. Ea era vestită pentru iubirile sale. Cu Zeus ar fi avut o fiică numită Pandia. În Arcadia l-a avut ca iubit pe zeul Pan, care îi dăruise o cireadă de boi albi. Dar cel mai adesea, Selene era prezentată drept iubita frumosului păstor Endimion, căruia i-ar fi dăruit 50 de fiice. Uneori i se mai atribuia, deasemenea, tot în urma iubirii lor, naşterea eroului Naxos. Mai târziu, Selena a fost identificată, sau chiar înlocuită cu Artemis, Persefona şi Hecate. Ea a fost venerată mai mult de romani, sub numele de Luna, deşi şi aceştia au înlocuit-o ulterior cu Diana.

 

In copilarie am auzit ca-n luna traieste un om.Exista o legenda care spune ca Omul Din Luna a fost exilat, in acest izolat salas, dupa ce a fost prins furand o capatana de varza din cele ale vecinului lui, in Ajunul Craciunului. Mai exista de asemenea, varianta ca el ar fi fost un hot de oi. Se zice ca isi ademenea victimele cu ajutorul verzei. Omul din Luna, este vazut ca un batranel ce cara o legatura de vreascuri in spate, vreascurile reprezentand singura legatura pe care o mai pastreaza cu lumea terestra.

 

Stiti ca luna plina ne influenteaza?In cazul meu,cand e luna plina nu pot sa dorm aproape deloc.
Trei sferturi din populatie este convinsa ca influenta Lunii asupra oamenilor si a naturii este considerabila. Si exista motive foarte serioase din pricina carora suntem cu totii atat de dependenti de Luna.

 

Un studiu din Marea Britanie releva ca in noptile cu luna plina avem de-a face cu oameni care au un comportament intr-un fel mai ciudat: ei sunt mai certareti, mai iritati si mai greu de controlat decat in alte zile.

 

Noapte buna!

Posted on Mai 20, 2009, in cultura, imagini, povesti and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Multumesc,Mihaela.Intotdeauna mi-a placut sa privesc luna plina si cerul instelat,chiar si de la geamul apartamentului nostru.
    Nu mai am sarbatoriti in familie,era socrul meu sarbatorit,dar s-a stins acum vreo 18 ani.
    la multi ani sarbatoritilor din familia ta!
    P.S.Bine ca mi-ai amintit…trebuie sa-i urez la multi ani unei foste colege,e ziua ei de nastere.
    O zi minunata si tie.

  2. Interesant articolul, foarte frumos🙂. O zii buna in continuare!!
    Daca ai sarbatoriti, sa-ti traiasca!! Cu stima, Mihaela.

  3. Inca nu m-am dus sa fac nani si am vazut mesajul tau.
    Mi-a facut placere sa fac referire la poezia ta,mi se intampla sa ma inspir dupa un text,o imagine etc. si fiindca nu am talent scriitoricesc,ma exprim prin ce spun inteleptii.
    Asa am aflat si eu multe povesti si lucruri interesante,din pacate,nu retin prea multe…deh,ca blondele.
    Noapte buna!

  4. Mulţumesc mult pentru referirea la poezia mea, mă bucur că ţi-a plăcut. Am descoperit aici, la tine, foarte multe informaţii. Unele au fost realmente noi… Îţi doresc o noapte liniştită! Încă o dată, mulţumesc…

Lasă un răspuns

