CELLA,pentru tine,o calatorie in Sankt Petersburg

Update:Belle de Jour concurs: Cultura pe continentele lumii.Logo-ul concursului este făcut de Vic.

CELLA, stiu ca esti trista si vreau sa te binedispun…macar putin si tot ar fi bine.Te invit intro calatorie virtuala intrun loc drag inimii tale.Imagineaza-ti ca esti la aeroport si te pregatesti sa urci in avionul spre Sankt Petersburg.Te asezi la locul de langa geam si abia astepti ca avionul sa fie deasupra norilor.Acum iti pui castile si asculti ceva minunat, stii tu, de la Vania.

Nici nu-ti dai seama cum trece timpul si ai ajuns in orasul caruia i se mai spune „Veneţia Nordului”, „Capitala Nordului” („Cеверная Cтолица”, Severnaia Staliţa), orasul cunoscut şi pentru cele 300 de poduri, Sankt Petersburg.

magic_sankt_petersburg_-_kunstkammer_at_white_nights_weisse_nachte
Sankt Petersburg este localizat în Rusia de nord-vest, în delta râului Neva, în partea de est a golfului Finic al Mării Baltice.

A fost fondat de ţarul Petru cel Mare, în 1703, ca o „fereastră către Europa”, fiind de la acea dată capitală a Imperiului Rus până în 1918. Cu cei aproape 4,5 milioane de locuitori, (2002), este în ziua de azi cel de-al doilea oraş ca mărime al Rusiei, al patrulea oraş ca mărime al Europei, un centru european de cultură extrem de important şi cel mai important port rusesc la Marea Baltică.


Sankt Petersburg este cel mai nordic oraş european cu peste 1 milion de locuitori. Centrul oraşului este unul dintre siturile protejate de UNESCO ca parte a patrimoniului universal.

Catherine Palace

Hermitage Museum

Winter Palace

Asa-i ca te simti mai bine acum?Cand ai timp si chef, poate ne povestesti cum a fost calatoria.

Posted on Aprilie 20, 2009, in cultura, geografie, imagini, istorie, povesti adevarate and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. Stiam ca-ti doresti o vizita acolo si acum am avut ocazia sa te invit din nou in calatorie.
    E primavara si trebuie sa ne trezim! 🙂

  2. Si eu iti multumesc.
    Pentru maine am alt post mai vechi. 🙂

  3. wow!!!
    minunată SURPRIZĂ!
    MULŢUMESC din suflet şi cu toată iubirea din amintirile mele

  4. merci gabi
    am update postul
    multumesc foarte mult
    🙂

  5. Draga Elisa,poate vei ajunge acolo intro zi.Eu ma multumesc cu vizitele virtuale,iar daca mai citesc despre acele locuri,cu atat mai bine .
    O saptamana mai buna,liniste sufleteasca si multe bucurii!

  6. si eu vreu sa vad cele 500 de palate din acest m inunat oras…Da ,CELLA,ar fi primul oras din „vecini” pe care l-as vedea,daca m-as hotara.
    Gabi,Sarbatori cu bine! 🙂

  7. Mi-ar fi placut si mie sa vizitez Parisul…in tinerete cu alesul inimii mele! 🙂
    Noapte buna!

  8. Cu siguranta!! Am ce vizita acolo :). Mi-am propus sa fac toate excursiile optionale.
    Pana in iunie mai e timp….mai vorbim. Noapte buna!!

  9. Ma bucur atunci pentru tine ca ti se implineste visul de-a vizita Parisul.
    Am o rugaminte la tine;sa faci poze si sa ni le arati si noua! 🙂
    Mai vorbim!

  10. CELLA,daca vrei sa stii,m-au cam emotionat cuvintele tale.
    In primul rand vreau sa-ti multumesc,apoi as vrea sa-ti spun ca mie chiar mi-a facut placere sa-ti aduc o mica bucurie.
    Nu ma pricep la vorbe si incerc sa exprim ceea ce simt in acest mod,mai exact cu imagini potrivite articolelor postate.
    Acum nu mai „zbor” asa de des,poate ca am obosit,insa stiu ca ceva,cineva este, pentru ca …este si mai stiu destul de multe.Sunt lucruri care-mi par firesti si nu inteleg cum altii nu le vad sau nu le simt.Asa suntem multi dintre noi,din pacate,nu toti indraznesc sa-si exprime sentimentele sau gandurile de teama ca ar putea fi ironizati.Si ce daca?
    Pana intro zi cand totul se schimba inlauntrul nostru si nu mai vrem sa pierdem timpul…
    Poate ti se va implini visul si vei ajunge din nou la Sankt Petersburg,te vei plimba pe Neva,vei vizita muzeul si orice doresti.Pana atunci iti doresc multa sanatate,liniste sufleteasca,sa te bucuri de fiece clipa frumoasa,sa fii fericita si sa spui ce simti.Traieste clipa!
    Dumnezeu sa te binecuvanteze si pe tine si pe toti oamenii pe care-i ajuti si iubesti.
    Cu drag,
    Gabi.

  11. Am gasit deja oferta!! De maine ma duc sa-mi fac rezervarile….

  12. Mihaela,am incercat sa aleg pe cele mai frumoase.Mi-ar placea sa adun poze cu interioarele palatelor si de la muzeul Ermitaj.
    Sunt bucuroasa ca pot vizita si virtual tot ce doresc si sper sa calatoresc si sa vizitez cateva locuri din tara.
    Daca vrei sa vizitezi Parisul,poate gasesti oferte de excursii de pe acum la preturi mici.Chiar de Pastele catolic fiul meu cel mare cu inca cateva persoane au fost la Roma,avionul dus-intors a costat 60 de lei,iar cazarea pe noapte a costat 11,5 euro,din cate-mi amintesc.

  13. NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
    m-ai terminat, sincer, sufletul n-are timp, nu are graniţe …
    sunt gesturi care nu au cum fi răsplătite … sunt, şi-atît ! MULŢUMWSC … să-ţi povesteşti … visele … dacă aş putea … aş fi acolo … numai cine nu a fost nu ştie … să zbori … să ajungi deasupra verdelui absolut … păduri … „ce-ar fi putut să fie şi niciodată” …… dar au fost … ajungi … SUNT MINUNI !!! nu auzi, doar vezi şi simţi, nu am darul descrierilor vizuale, este un amalgam de de toate, curăţenie, puritate, măreţie, simplitate, iubire, te încarci de „ceva” ce nu poate fi spus, este revelaţie, gîndirea, raţionalul, nu au loc între tine şi ce primeşi … nu ai vorbe … MINUNE şi-atît … sunt fascinată … MULŢUMESC este puţin, nimeni nu m-a „SIMŢIT” atît de adînc acum şi „aici” … aş dori din suflet fiecăruia să treacă … singur prin Sankt Petersburg … prin împrejurimile lui, dus de Neva … şi-apoi … să vadă ce vrea … Paris, Roma, Atena … etc … dar, după … şi să-mi povestească
    MULŢUMESC GABI, DUMNEZEU SĂ TE BINECUVÎNTEZE

  14. Superbe pozele!! Hmm…mi-as dorii sa vizitez odata Sankt Petersburgul :). Dar, mai intai de toate mi-am propus anul acesta o excursie la Paris.

  1. Pingback: Părere « lenesrau's Blog

Lasă un răspuns

