O poveste cu un ghiocel

Aflandu-ma in vizita pe blogul lui Vania, am auzit ca astazi e ziua CELLEI.Vreau sa-ti urez aici La multi ani, CELLA!Multa sanatate, orice dorinta sa ti se implineasca, sa fii iubita!CELLA, cea mai mare cititoare a blogurilor noastre si a tuturor cartilor care exista!Pentru tine, CELLA!

Si o melodie frumoasa, Nicu Alifantis – Ploaie in luna lui marte.

In continuare inca o poveste  frumoasa (stii doar ca toate povestile sunt frumoase) cu:
„Ghiocel, ghiocel
Mic, firav si subtirel
Scoate capul din zapada
Soarele ca sa te vada
Si ma iarta ca-ti ating
Clopotelul de argint
Si ma iarta ca te rup
Mamei mele sa te duc”.

Am promis cuiva ca voi mai spune o poveste despre ghiocel si m-am tinut de cuvant.Aceasta poveste este o adaptare dupa „Povestea ghiocelului” de Hans Christian Andersen.

„Era iarna. Zapada se asternuse intrun strat gros si vantul batea rece,dar intrun loc se afla un locsor unde era placut si caldut.In acel loc se afla o floricica al carei bulb se afla sub pamant si in zapada.Intro zi a inceput sa ploua,iar stropii de ploaie au patruns prin gheata si zapada ajungand in pamant.O raza de soare,subtirica si firava a ajuns si ea in pamant pana la bulbul florii.”Intra”,a spus floricica.”Nu pot”i-a raspuns raza de soare.”Nu sunt destul de puternica sa ridic zavorul.Voi fi mai puternica cand vine primavara.” ”Cand va fi primavara?” intreba floricica pe fiecare raza de soare care ajungea la usa ei.Dar inca era iarna,pamantul era acoperit cu zapada si noaptea,apa ingheta.Floricica crestea destul de greu,obosita de atata asteptare:”Ce mult timp a trecut!” ”Ma simt foarte inghesuita…trebuie sa ma fortez si sa ma ridic putin.Vreau sa ajung la zavor,sa-mi scot capul afara si sa-i spun primaverii, Buna dimineata.Asa ca floricica s-a sfortat si sfortat.Peretii casutei sale erau deja inmuiati de ploaie si de caldura razelor de soare astfel ca din zapada s-a ridicat un mugure verzui deschis pe lujerul caruia se aflau cateva frunzulite lunguiete si inguste pe ambele parti.Era cam frig ,iar vantul si vremea i-au spus:”Ai iesit putin mai devreme!”;insa fiecare raza de soare ii canta:”Bine ai venit!”. Floricica si-a ridicat capsorul din zapada si s-a deschis-pura si alba,cu dungulite verzi.Parea ca se va sparge in bucati,asa era de delicata,dar era mult mai puternica decat si-ar fi putut inchipui cineva.Statea drept in zapada alba, in rochita ei alba,aplecandu-si capsorul cand cadeau fulgii de nea,ridicandu-l din nou pentru a zambi razelor soarelui.Fiecare zi o facea tot mai frumoasa.”Oh!” au strigat intro zi niste copii care alergau in gradina.”Veniti sa vedeti ghiocelul!E asa de frumos…e primul si singurul din gradina!”

Posted on Martie 12, 2009, in cultura, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 31 comentarii.

  1. Da dar are multe greseli intr-o intr-un scris legat ☺

  2. daka esti un copil bun il scrii me tot:D:D

  3. ba care vreau sa se inchida scoala
    eu vreau

  4. ba tu iesti scarbos da hai sarap si joc de glesne!

  5. Multumesc pentru vizita si comentariu.

  6. Frum poveste pt ghiocel

  7. yguygujyguygujygugyuiyg

  8. Da,e frumoasa.Multumesc.

  9. este o poveste foarte frumoasa

  10. ca orice poveste. 🙂

  11. Nici nu trebuie sa gasesti.

  12. nu gasesc nik interesant

  13. Mihai,scarbos pentru tine,pentru altii e frumos!
    Fiecare cu gusturile lui.
    Tie-ti place ceva sau totul e scarbos pentru tine? 😦

  14. anonim,nu tuturor plac povestile!

  15. scarbos

  16. Prea laudata sunt si nu e chiar asa! 🙂
    Sunteti minunate si aveti un suflet bun!

  17. Draga CELLA,inca o data La multi ani!sa fii sanatoasa,fericita si iubita!
    Poate ca nu ai citit toate cartile,insa nici nu e nevoie sa le citesti pe toate,esti de admirat ca-ti faci timp si-ti place sa citesti si intotdeauna esti alaturi de noi,cei cu blogurile! 🙂
    Cu cititori si vizitatori ca tine,ne simtim daori sa nu lasam de izbeliste blogurile si sa incercam sa aducem subiecte cat mai frumoase,interesante,chiar si stiri!
    Ai dreptate cu bucuriile mici si dese.Eu zic ca asta e valabil si pentru noroc…deci ma numar printre norocosi si eu! 🙂

  18. Draga Pescarusule,intrun tarziu am ajuns aici si ma bucur ca ai lasat un mesaj pentru CELLA. 🙂
    Din nou mi-ai atins o coarda sensibila cu vorbele tale minunate!Multumesc!
    Sanatate multa si tie si celor dragi tie!

  19. Cora, mulţumesc din suflet
    să fim cu toatele sănătoase şi senine; Gabi este o minunată iar mie seninătatea îmi vine din interior, şi sănătatea, poţi fi cum îţi programezi să fii, totu-i în mintea şi sufletul tău, de tine depinde
    şi tu eşti o sensibilă şi dragă iubitoare de poezie, deci … eşti din familia sufletului meu 😆

  20. LA MULTI ANI, Cella draga! 🙂
    Gabi, albinuta noastra sufletista ti-a impletit cununa de ghicocei, culesi din povesti, cum numai ea stie s-o faca.
    Sa fiti sanatoase si senine amandoua, ocrotite de cei dragi!

  21. MULŢUMESC draga mea
    aş vrea eu să fiu cititoarea tuturor cărţilor 😉
    este drept că citesc mult dar sunt departe de ce spui tu …
    bucuria mea este că pot încă citi şi că am înlocuit ziarele ( aproape ) cu bloguri unde întîlnesc oameni şi primesc informaţii filtrate de subiectivism, ador asta … să ştiu, să-mi verific ce ştiu, să aflu în plus … viaţa-i minunată … şi-atît de scurtă
    să ne bucurăm făcîndu-o frumoasă … cum ne pricepem 😆
    mulţumesc mult, să fii fericită … nu uita, bucurii mici şi dese

  22. Despre aniversarea Cellei am aflat, la rându-mi, de pe blogul Isabellei.

Lasă un răspuns

