Povestea unei printese:Caroline de Monaco

t2-sar_la_princesse_caroline_11Caroline Louise Marguerite Prinzessin von Hannover, Erbprinzessin von Monaco, nascuta Grimaldi, fiica lui Rainier III de Monaco si a celebrei actrite Grace Kelly, una dintre frumusetile cu sange albastru aflate mereu in vizorul presei de scandal, a implinit 50 de ani.

Mostenitoare a tronului unui prosper principat (asta daca fratele ei nu va avea copii dintr-o casatorie legitima) si demna urmasa a uneia dintre cele mai frumoase actrite ale secolului XX, Grace Kelly, Caroline de Monaco a reusit treptat sa se impuna prin stil, eleganta si competenta. Daca in tinerete tinea paginile tabloidelor cu aventurile ei amoroase si tinutele extravagante, de cativa ani a devenit o mama model si o activista neobosita.

E una dintre cele mai titrate printese din lume. A studiat la Sorbona, vorbeste fluent franceza, engleza, spaniola, germana si italiana, insa despre asta s-a scris mai putin decat depre mariajul cu bancherul francez Philippe Junot (1978-1980) si casatoria cu mostenitorul unei bogate familii italiene, Stefano Casiraghi, decedat intr-un accident de navigatie in anul 1990. Din cea de-a doua casnicie, Caroline are trei copii: Andrea Albert Pierre (23 de ani), Charlotte Marie Pomeline (21 de ani) si Pierre Rainier Stefano (20 de ani). Pentru relatia cu actorul francez Vincent Lindon din perioada 1990-1995 a fost mereu criticata de cei care-i aminteau mereu ca e printesa si lumea se asteapta ca ea sa se comporte cu totul altfel. Nici dupa ce s-a despartit de Lindon si s-a logodit cu Roberto Ingmar Rossellini (fiul lui Ingrid Bergman si al regizorului Roberto Rossellini) n-a fost in asentimentul publicului. Apele s-au mai tulburat pe la inceputul lui 1999, cand s-a casatorit in Austria cu Printul Ernst August V de Hanovra, proaspat divortat de una din cele mai bune prietene ale lui Caroline, Chantal Hochuli (cu care avea doi copii)… Insa, sase luni mai tarziu, odata cu venirea pe lume a printesei Alexandra de Hanovra, mai toate privirile s-au intors zambitoare catre cea care devenise din nou mamica, la 43 de ani.

„Am cunoscut din copilarie datoria, obedienta si vina. Am facut intai ceea ce trebuia si apoi ceea ce am vrut. Acum imi place la nebunie sa fac ce trebuie pentru mine si pentru familia mea, pentru toti cei aflati in suferinta“, spune Caroline.

Casatoria celor doi printi a fost recunoscuta oficial in Marea Britanie si in Franta, iar curtea monegasca s-a bucurat teribil ca, in sfarsit, scapa de publicitatea negativa (la care contribuiau din plin aventurile printului Albert si nonconformismul printesei Stephanie). Preocuparea lui Caroline fata de organizatia pentru copii Jeune J’écoute pe care a infiintat-o cu peste 20 de ani in urma si implicarea in activitatile asociatiilor Peter Le Marchant Trust si l’AMADE Mondiale (Association Mondiale des Amis de l’Enfance), pe care le patroneaza, alaturi de o serie intreaga de actiuni caritabile carora li s-a dedicat i-au adus aprecierea UNICEF, care i-a acordat anul trecut Children’s Champion Award. Mare iubitoare a artelor (a studiat in adolescenta baletul si pianul), Printesa de Hanovra a fondat in 1985 Baletul din Monte Carlo si a devenit cativa ani mai tarziu presedinte si purtator de cuvant al Operei si Orchestrei filarmonice din Monte Carlo, al Prince Pierre Foundation, The Princess Grace Foundation si al festivalului Primavara Artelor. Actiunile in domeniul artei i-au fost rasplatite cu medalia Commander of Cultural Merit.

La 50 de ani si-a castigat respectul poporului, al vedetelor, al presei si este luata drept exemplu de celebritatile care lupta cu infocare impotriva intruziunii in viata privata. Curtea Europeana pentru Drepturile Omului i-a acordat castig de cauza printesei Caroline de Monaco in demersurile sale impotriva presei germane, interzicand publicarea oricaror fotografii care infatiseaza scene din viata cotidiana a familiei acesteia.

Poze de pe net.

Sursa.

Sunt nascuta in aceeasi zi,an,luna ca si printesa a carei viata nu a fost si nu este ca in povestile cu printi si printese.

Posted on Ianuarie 23, 2009, in aniversari, calendarul zilei, imagini, povesti and tagged , . Bookmark the permalink. 14 comentarii.

  1. Draga Elisa,multumesc din suflet pentru urari si cuvintele frumoase.Mi-ai inseninat ziua! 🙂
    Imi imaginam cum arata pisoiul zburlit printre florile tale.😉 Sa stii ca nu le face nimic rau,doar alearga dupa muste sau fluturi.
    Nu puteai sa tii minte aceasta data.Poate nu crezi,mi s-a intamplat sa uit de ziua unor membri ai familiei pentru ca uneori,habar n-am in ce data suntem.Asta e,ce sa fac?
    Inca o data iti multumesc si Da Doamne sa fie asa cum mi-ai urat.Asemeni si tie.

  2. Gabi,
    draga mea,ce sa fac si eu…?par lung si minte scurta 😆
    LA MULTI ANI!Sa ai sanatate si sa te poti bucura de viata,de familia ta si de fiecare zi.Si iti multumesc ca esti alaturi de mine,ca multa bucurie imi dai cand te zaresc printre floricele mele.Te imbratisez cu drag si …Multi ani fericiti! 🙂

  3. CELLA,dom`spam nu face ce vrea el.Eu ce pazesc?L-am certat putin,dar asta-i serviciul lui,sa spameze.Asta stie,asta face.🙂
    Azi mai am ceva pregatit,tot despre un om nascut in 23 ianuarie.😉

  4. Inca o data MULTUMESC!

  5. CELLA,multumesc pentru cadoul tau.de Yanni de la tine am auzit,chiar daca ii stiam cateva melodii,habar n-aveam cine e autorul si interpretul.
    Nu am boxe si aud doar de la castile pe care le am langa mine.Cred ca ar trebui sa mi le pun la urechi sa aud muzica mai bine si altceva nimic. 🙂

  6. Draga CELLA,multumesc!Am citit dincolo ca wordpress-ul te-a trecut la spam si am venit sa-l pun la punct.Nu stie ca azi e o zi deosebita pentru mine si pentru voi,bineinteles? 😉
    Stephanie a fost o razvratita.Nu mai stiu prea multe despre familia regala de Monaco,dar in adolescenta si tinerete stiam multe despre printesele si printii,regii si reginele Europei ,din revistele pe care le primea mama din Austria (Das Neue Blat).Am mai povestit aici cum stateam si asteptam povestile.ne uitam la poze si mama ne citea articolele.ce vremuri minunate…
    Grace e preferata mea,imi amintesc de accidentul in care a murit.Stephanie era langa ea.Printul rainier a suferit mult atunci,o iubea pe Grace mult de tot.Acum sunt impreuna.

  7. Draga CELLA,multumesc!Am citit dincolo ca wordpress-ul te-a trecut la spam si am venit sa-l pun la punct.Nu stie ca azi e o zi deosebita pentru mine si pentru voi,bineinteles? 😉
    Stephanie a fost o razvratita.Nu mai stiu prea multe despre familia regala de Monaco,dar in adolescenta si tinerete stiam multe despre printesele si printii,regii si reginele Europei ,din revistele pe care le primea mama din Austria (Das Neue Blat).Am mai povestit aici cum stateam si asteptam povestile.ne uitam la poze si mama ne citea articolele.ce vremuri minunate…
    Grace e preferata mea,imi amintesc de accidentul in care a murit.Stephanie era langa ea.Printul rainier a suferit mult atunci,o iubea pe Grace mult de tot.Acum sunt impreuna.

  8. Elisa,dar printesa Caroline nu e o printesa oarecare.Intre ea si mine exista o legatura :anul,luna si ziua de nastere. 😉
    In plus,si eu am fost printesa…in copilarie. 🙂

  9. mi-a înghiţit dom’spam cadoul ?😦
    încerc … iar : YANNI … cu toate gîndurile bune😆

  10. p.s. – n-am uitat DARUL MEU😆 cu cele mai bune gînduri … YANNI …
    ascultă mai mult … merită

  11. 1.- ” LA MULŢI ANI ” !!!😆
    să ai parte de tot binele , sănătate multă , multă … bucurii mici şi dese alături de cei pe care-i iubeşti ( şi de noi😉 ) !!!
    te îmbrăţişez cu mult drag , o zi minunată

    2.- Caroline s-a născut în 1957😉
    3.- mie-mi place Stephanie😛
    4.- în regatul lor de 2 km pătraţi PRINŢESĂ este GRACE !!! – ever !!!
    5.- nu-i „vina” lor ( copii ) … din „postul” ăla nu se iese la pensie 😆

  12. Ei…Gabi draga,ce vrei?printesele de azi simt toata valtoarea vremurilor pe care le traim,nu mai traiesc in turnul lor,se amesteca prin lume.Alta epoca. 🙂

  1. Pingback: Cel mai cel varsator « my heart to your heart

Lasă un răspuns

