Galeria de azi si inca ceva

Pentru ca  in 7 decembrie 1598 s-a nascut Gian Lorenzo Bernini, arhitect, sculptor şi pictor, reprezentant de seamă al barocului italian,astazi am facut o vizita prin galeria Borghese sa vad lucrarile lui Bernini.Am vizitat si Piaţa Sfântului Petru din Roma si am obosit.

Gian Lorenzo Bernini a fost printre cei mai mari artişti ai barocului, cunoscut mai ales ca sculptor, deşi a avut lucrări semnificative şi în domeniul architecturii, picturii şi poeziei.

Capodopera sa este Piaţa Sfântului Petru din Roma, delimitată de o colonadă gigantică formată din 284 de coloane, desfăşurate pe patru rânduri, cu 140 de statui. Soluţia găsită de Bernini uimeşte şi astăzi: cele două braţe ale colonadei strâng la pieptul Bisericii catolice, reprezentată de catedrală, credincioşii aflaţi în piaţă.

Acum cateva cuvinte despre stilul baroc . Indiferent de domeniul în care se regăseşte, stilul baroc se caracterizează prin utilizarea exagerată a mişcării şi a clarităţii, respectiv a bogăţiei folosirii detaliilor ce simbolizează lucruri ce se pot interpreta cu uşurinţă şi lipsă de ambiguitate. Toate aceste elemente sunt folosite de către artiştii genului baroc pentru a produce momente de tensiune, drama, exuberanţă şi grandoare în privitor, ascultător şi/sau participant la actul de cultură.

Si acum ceva pentru sanatatea noastra de la Dr. Love care ne vorbeste despre beneficiile unei vieti sexuale intense.

Posted on Decembrie 7, 2008, in calendarul zilei, cultura, imagini and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Laura,sculpturi…mai putine picturi.
    Am recunoscut ca nu stiam despre el,desi-i cunosteam cateva lucrari.
    Iar tu ai ocazia sa vizitezi muzeele cu-adevarat si asta mi se pare minunat!

  2. Bernini e un sculptor desavarsit. Cand am fost in Roma l-am „cunoscut”. Am fost profund impresionata. Da, am atatia pictori, sculptori preferati, as avea atatea de povestit pe blog… Baiul e ca am atatea de spus si de povestit si nu le pot spune pe toate de-odata. Dar pe rand… Acum exploarez Valencia si cum e informatie proaspata ii dau intaietate 🙂

  3. Laura,n-am stiut ca Bernini e printre preferatii tai.Eu nici macar nu stiam despre el,chiar daca-i cunosteam cateva (picturi) sculpturi.
    Si azi vizitez o galerie! 🙂

  4. Ooo… imi place Bernini si inca mult de tot! E acolo sus-sus in lista mea 🙂

Lasă un răspuns

