Steagul,simbolul statului

3dflags_rou0001-0003aAcum cateva luni,nu mai stiu exact cand anume,mi-am pus si eu pe blog widget-ul „flag counter”.Eram curioasa sa vad din ce parti ale lumii sunt vizitatorii blogului.M-am mirat sa vad ca au trecut pe aici vizitatori din 123 de tari.

„123 different countries have visited this site!” asa scrie.Ce m-am gandit eu atunci?Ce-ar fi sa aflu cateva lucruri despre steag,drapel?Si am gasit pe Wikipedia ca:”Un drapel sau steag este o bucată de material colorată mono- sau multi-cromatic, având un anumit model şi o anumită formă geometrică (de obicei un dreptunghi). El se poate atârna de un stâlp sau de un catarg şi este folosit pentru semnalizare, delimitare sau identificare.

Drapelele au fost create iniţial pentru identificare, în sensul utilizat astăzi, de simboluri ale unor entităţi, atât subnaţionale cât şi naţionale, respectiv pentru semnalizare, aşa cum ar fi comunicarea de tip „semafor”.

Deşi percepţia comună de folosire a unui drapel este aceea de fluturare prin agăţare de un catarg, totuşi foarte multe drapele sunt uşor de recunoscut sub alte forme de reprezentare, incluzând cea pur grafică.

Studiul drapelelor este cunoscut sub numele de vexilologie, cuvânt derivat din latinescul vexillum, cuvând ce desemna în timpul Romei antice un drapel militar de o anumită factură folosit de legiunile romane. Una dintre utilizările cele mai frecvente şi fireşti este aceea de simbol al unui stat. Unele din drapelele naţionale au fost de-a lungul timpului surse de inspiraţie pentru alte naţiuni, ţări, subentităţi naţionale sau entităţi de altă natură.

Câteva exemple notabile includ următoarele:Drapelul Scoţiei, denumit Saltire sau Crucea Sfântului Andrei, o cruce oblică albă pe un fond albastru, datează din secolul al IX-lea, fiind cel mai vechi drapel naţional în uz neîntrerupt. Alte drapele care utilizează simbolul crucii oblice sunt drapelul Jamaicăi, drapelul naval al Statelor Confederate ale Americii, denumit Confederate Naval Jack, drapelul naval al Rusiei, drapelul provinciei canadiene Nova Scotia. De notat că crucea oblică este unul dintre simbolurile reprezentate pe drapelului Regatului Unit.

Ziua Drapelului Romaniei.


3D Flags


chart3


200px-flag_of_europesvg



Posted on Decembrie 2, 2008, in cultura, diverse, educatie, istorie and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. si eu am incercat sa traduc cu google translate si m-am descurcat destul de bine,dar erau traducei tehnice.
    Incearca sa traduci un text literar sau chiar un textulet oarecare de pe-un site si vei vedea ca nu se intelege nimic. 🙂
    Multi vizitatori trec pe aici cand cauta imagini.Oricum vad ce-i intereseaza pe vizitatori cand ma uit la statistica.

  2. gabi sa stii ca eu am tradus cu google translate niste pagini web si au fost ok.
    acum sincer depinde si ce text traduci😀
    in alta ordine de idei avem romani peste tot si poate te-au vizitat ei.
    intradevar vizitatori au venit si datorita cautarii de imagini.

  3. Nu cred ca pe cei care nu stiu limba romana i-a interesat ce scrie aici.Au nimerit intamplator pe cand navigau pe net;de exemplu,cautau poze . 🙂
    Iar cu google translate m-am lamurit cum e.Am incercat si eu sa traduc texte din engleza in romana si iese ceva de neinteles.
    Prefer dictionarul si traduc eu.

  4. pai nu trebuie sa te mire acest lucru.
    exista google translate si daca un strain gaseste blogul tau si nu il intelege il traduce automat cu acest serviciu.

Lasă un răspuns

