Despre Generatia X

youngIn newsletters-ul pe care il primesc am citit:” Presedintele american ales Barack Obama aduce pentru prima data la Casa Alba sceptica si pragmatica „Generatie X”, care incepe sa inlocuiasca „baby boomers”, printr-un mod diferit de exercitare a puterii, comenteaza NewsIn, potrivit AFP.
„A venit clipa noastra”, spune Jegg Gordinier, autorul cartii „Cum X vor salva lumea” si pentru care liderul democrat, prin varsta sa, prin biografie si stilul sau reprezinta perfect aceasta generatie a anilor ’60-’70.”
Auzisem despre generatia X,dar nu stiam nimic.* „Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata.”
Oamenii care formeaza Generatia X sunt cei cu o cariera de succes, care se straduiesc sa imbine viata de familie cu cea profesionala si sa-si mentina optimismul nealterat, cu o atitudine relaxata in viata. Au fost in mod constant preocupati de performanta la locul de munca, mai mult decat generatia reprezentata de Baby Boomers (cei nascuti intre 1943-1963) sau decat Generatia Y (cei nascuti intre 1979-1990). Insa impartasesc cu Generatia Y aceleasi trasaturi ale oamenilor de cariera: ambitiosi, cu spirit antreprenorial dezvoltat, concentrati pe cariera. Toate acestea sunt comune, chiar daca planurile de a dobandi succes si bani par diferite – succes si bani cu mai putin efort, in cazul Generatiei Y; munca multa si echilibru emotional, in cazul Generatiei X.”Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este cea mai numeroasa din punct de vedere statistic si este bogata. Altfel spus, targetul perfect al oricarui marketer: multi si bogati. In Romania, Generatia X are un statut aparte. Daca in restul tarilor din vestul Europei si America de Nord aceasta generatie nu a prins nici un moment dramatic al unei crize mondiale, la noi, oamenii care o compun au infruntat ani intregi povara comunismului. Si – conform acestui studiu – aceasta generatie nu pare deloc pierduta. Din contra,Fiind mai preocupati de viata sociala si de comunitate, si cu un sentiment national mai intens, reprezentantii Generatiei X arata o mai mare predilectie decat celelalte doua generatii pentru brandurile culturale, implicate in realitatea sociala, cum sunt Financial Times sau Greenpeace. Orientarea catre familie, libertate si stabilitate se reflecta de asemenea in eroii preferati de acestia – Mos Craciun, Beatles, Phoenix, Florin Piersic, Charlie Chaplin. In categoria personajelor negative intra nume ca Darth Vader sau Saddam Hussein.Despre Generatia X la nivel international

La nivel international, studiul a identificat 3 subcategorii ale Generatiei X. Prima este reprezentata de cei numiti „Cruisers” („Calatorii”), cei care prefera sa traiasca viata la maxim, pentru a se distra. Ei il iubesc pe Nelson Mandela, dar nu-i suporta pe Thatcher, Papa sau McDonald’s si sunt sceptici in legatura cu Starbucks. Au un cerc de prieteni larg, bucurandu-se de petreceri si de relatii la intamplare. Privesc casa ca fiind locul in care dorm si prefera brandurile independente, urbane. Sunt fani Kate Moss si Russell Brand. Surprinzator, rezultatele ne arata ca acestia sunt cei mai putin fericiti din cele 3 grupuri, doar 34% din ei fiind mai fericiti acum decat pe vremea cand aveau 18 ani.

O alta subcategorie este reprezentata de „Nesters” („Sofisticatii”): concentrandu-si atentia pe grupuri mai restranse de prieteni, o locuinta frumoasa, confort, design si moda, acest grup isi adora propriul stil de viata. Eroii lor sunt Madonna, Audrey Hepburn si ET. Le place sa creada ca sunt liberi in gandire, nu i-ar deranja sa aiba un copil homosexual si iubesc traiul la oras. Prefera brandurile aspirationale si vedetele precum Cameron Diaz. Multi dintre ei cauta dragostea dar in general sunt deja destul de fericiti cu ce au: 55% se declara mai fericiti acum decat cand aveau 18 ani.

A treia subcategorie e reprezentata de „Super-breeders” („Ocrotitorii”), parintii pentru care copiii sunt pe primul loc. Animati de dorinta de a-si proteja copiii de orice sursa de potentiale pericole (zahar, televizor, internet, substante chimice, mancare de la fast food sau filme porno), acestia nu se vor da inapoi de la nimic pentru a le oferi copiilor lor o educatie competitiva. Cuvintele cel mai des intalnite in vocabularul lor sunt: organic, proaspat, local, reciclabil, ecologic, verde, sustinut. Isi doresc ca brandurile sa le completeze lumile perfecte. Sunt fani Jamie si Brangelina. Ei sunt cei mai fericiti reprezentanti ai Generatiei X, 67% din ei fiind mai fericiti acum decat la 18 ani.

GENERATIA X.Am gasit si o scrisoare,citez:”Aceasta este o scrisoare nostalgica, adresata celor care fac parte din generatia NOASTRA (a mea si a celorlalti care au trecut prin aceste schimbari).Am citit scrisoarea,o mai citisem si altadata.Nu fac parte din Generatia X,dar am o sora X.Nu sunt de acord cu tot ce am citit in scrisoare…poate pentru ca fac parte din alta generatie,am aflat acum ca cei de varsta mea suntem „baby boomers”.Generations:

Lost Generation (1883– 1900)
Greatest Generation (1901–1924)
Baby Boomer (1943–1960)
Generation X (1961–1981)
Generation Y (1982–2001)
Generation Z (2001–)

Posted on noiembrie 6, 2008, in istorie, povesti, Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: