Vals vienez

Inca de dimineata aveam pregatite cateva randuri despre Austria a carei zi este astazi,mai exact, Ziua Independenţei (1955).Pentru ca nu am reusit sa postez pe blogul meu de supravietuitor de pe Weblog,am hotarat sa fac un slideshow cu imagini din Austria,sper sa placa celor care trec pe aici.Pentru obiectivele care fac parte din lista patrimoniului mondial UNESCO am cautat si link-uri in caz ca doreste cineva sa afle mai multe.

Nu vreau  decat sa pomenesc despre cultura si frumusetile din Austria.N-am vizitat niciodata Austria,n-am calatorit prin Europa,dar familia mea are legaturi cu Austria,in special cu Viena,doua verisoare de gradul I de-ale mamei mele,nascute acolo (din pacate au murit de ceva vreme).Mama le-a cunoscut doar cand a fost invitata la Viena,asa ca a avut ocazia sa vada orasul,muzeele,palatele,Praterul, (locuinta verisoarelor fiind aproape de Prater).

Austria
a fost locul de naştere al mai multor compozitori faimoşi ca de exemplu Wolfgang Amadeus Mozart, Johann Strauss Sr., Johann Strauss Jr., Arnold Schoenberg, Anton Webern sau Alban Berg (ultimii trei au făcut parte din faimoasa A Doua Şcoală Vieneză, vezi Muzica Austriei). La Viena şi-au compus principalele opere compozitori renumiţi, precum Ludwig van Beethoven, Joseph Haydn ş.a. Alţi austrieci renumiţi au fost fizicienii Ludwig Boltzmann şi Erwin Schrödinger, filozofii Ludwig Wittgenstein şi Kurt Goedel, psihoanalistul Sigmund Freud, poetul Peter Rosegger şi pictorul Gustav Klimt. Mari jurişti precum Rudolf von Ihering, Hans Kelsen ş.a. au făcut celebră şcoala vieneză de drept, în special în domeniul dreptului public şi dreptului internaţional public. În domeniul economiei un austriac de seamă a fost Joseph Alois Schumpeter.

Fiind situată în Alpi, Austria a fost ţara de baştină pentru mari schiori alpini, ca Toni Sailer, Hermann Maier, Annemarie Moser-Pröll şi Anita Wachter. Pe lista patrimoniului mondial UNESCO sunt incluse următoarele obiective din Austria:

* Centrul istoric al oraşului Salzburg
* Palatul şi Grădinile Schönbrunn din Viena .
* Peisajul cultural Hallstatt-Dachstein din provincia Salzkammergut .
* Linia ferată din Semmering .
* Centrul vechi istoric din Graz .
* Peisajul cultural din Wachau
* Centrul vechi istoric din Viena .
*Peisajul cultural-natural din zona lacului Neusiedlersee.

Posted on Octombrie 26, 2008, in arta, calendarul zilei, cultura, imagini, povesti and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Da,e urat,urat,urat…pentru mine (pentru ca nu am stiut niciodata sa valsez 😦 ).

  2. urat urat urat :)):)):))

  3. Sorry,nu te pot ajuta ,nu stiu nici in Romania.Dar iti spun ceva.Cat am cautat poze cu Austria am vazut o multime de site-uri turistice cu Austria.Erau si poze cu pensiuni,dar cred ca stii asta.
    Stii ceva?Cred ca oriunde mergi de Revelion e fain,chiar si la noi in tara.Grabeste-te cu rezervarea,cam greu gasesti locuri de Revelion. 🙂

  4. o pensiune faina sa merg si io de rev nu stii?🙂

Lasă un răspuns

