Povestea trista a crizantemei galbene

Ideea pentru  acest post mi-a venit dupa ce am primit de la Sibilla un dar,niste flori,crizanteme (virtuale).Prin urmare am cautat pe net povesti despre crizanteme si multe poze cu crizanteme,aceste flori de toamna frumoase,de diferite culori si forme,cu petale mici si ovale ,petale ca niste ace,unele ca niste bulgari de zapada.Toate au ceva in comun:mirosul discret,suav si rezistenta.Crizantemele pe care le-am „cules”  le-am adunat intrun slideshow.

Florile de la Sibilla.

Crizantema alba si crizantema galbena
Demult traiau pe o pajiste doua crizanteme frumoase: una alba si una galbena. Intr-o zi le-a vazut un gradinar batran care s-a indragostit de cea galbena. I-a cerut permisiunea sa o ia la el acasa, promitandu-i ca o va face sa arate si mai atragatoare, ca o va hrani bine si o va imbraca frumos.
Crizantema galbena a fost atat de incantata de vorbele gradinarului, incat a uitat complet de sora ei. Cea alba a plans amarnic cand s-a trezit singura in mijlocul campului. Frumusetea ei simpla nu fusese apreciata. Dar mai rau era ca nu avea cu cine conversa si se plictisea ingrozitor.
Crizantema galbena devenea tot mai frumoasa cu fiecare zi ce trecea. Nimeni n-ar mai fi putut recunoaste floarea simpla de pe camp: petalele ei erau lungi si ondulate, frunzele curate si bine ingrijite. Din cand in cand se mai gandea si la sora ei dar numai in trecere.
Intr-o buna zi a venit la batran primarul satului. Acesta cauta o crizantema perfecta care sa serveasca drept model pt blazonul familiei daimyo-ului. Nu i-a placut insa crizantema galbena. El dorea una alba, simpla. La intoarcerea spre casa a dat intamplator peste crizantema alba de pe camp care plangea cu suspine. I-a spus povestea trista a vietii ei si s-a vaitat de prea multa singuratate. Primarul i-a spus ca a vazut-o pe sora ei, crizantema galbena, dar nu i-a placut. Ea era mult mai frumoasa. Auzind aceste vorbe, floarea s-a mai inviorat si-i venea sa sara in sus de bucurie cand a aflat ca primarul intentiona sa o ia de acolo ca sa serveasca drept model pt blazonul daimyo-ului.
A fost transportata cu multa atentie in palachin si cand a ajuns la daimyo, toata lumea i-a admirat perfectiunea. Au venit artisti din toate colturile tarii ca sa o admire si s-o picteze. In scurt timp crizantema nu a mai avut nevoie de oglinda pt ca-si putea vedea chipul pictat pe toate lucrurile de pret ale daimyo-ului: pe cutite lacuite, pe armura, pe imbracaminte, pe asternut, pe perne. Cand ridica privirea, se vedea si pe pereti si pe paravan. A fost pictata in toate ipostazele si locurile posibile. Arata splendid!
In timp ce chipul
crizantemei albe a ramas imortalizat pe obiecte de pret, crizantema galbena a avut parte de o soarta trista: a fost admirat de vizitatori, dar admiratia lor a avut un caracter efemer. Intr-o buna zi a simtit ca n-o mai tin puterile si viata a parasit-o. Capul ei mandru candva, s-a plecat la pamant. Batranul a luat-o si a aruncat-o la gunoi.

Posted on Octombrie 19, 2008, in povesti and tagged . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Tristă poveste! Eu doream o poeste despre crizantemă pentru copiii preşcolari de vârstă mică. Aceata nu prea se potriveşte. dar, citind celelate comentarii, este şi mai tristă gramatica noastă! Succes site-ului!

  2. N-am stiut, nu ma prea uit la televizor,
    Iti multumesc mult, lera.

  3. de crizantema galbena si cea alba am auzit la un film coreean Dong Yi, imi place mult filmul asta.acolo o femeie din film Jang OK jeong a vorbit despre crizantema alba si ce a galbena,cred ca era vorba despre o poezie asa ca mam decis sa caut pe net si asa am gasit povestea asta minunata, mia placut mult, bravo administratorului, o voi spune si prietenilor

  4. Cred ca toti am avut parte de astfel de intamplari.Multumesc.

  5. Toate povestile sunt frumoase.

  6. imi place foarte mult acesat poveste imi trrezeste amintirea unei despartiri cu un priten mijtho

  7. fain fain rau ce-a mai tare poveste

  8. Ma bucur ca ati gasit aici ceva de folos pentru copii.Din povesti ca aceasta,copiii pot invata ca frumusetea e trecatoare si ca nu trebuie sa-i ignoram pe cei apropiati,rude sau prieteni atunci cand o ducem mai bine,ca sa zic asa.
    Succes la gradinita!

  9. Mi-a placut mult povestea si o voi folosi la gradinita, la tema „Flori de toamna”; copiii vor fi sensibilizati:)

  10. Ma bucur ca ti-e de folos aceasta poveste.Multumesc.
    Iti doresc bafta la scoala!

  11. :X marfa..mulatm!!..chiar aveam nevoie pt un proiect..f benefic..multa sanatate celui care-a scris-o

  12. Multumesc ca m-ai vizitat si ca ti-a placut slideshow-ul facut de mine.Mi-am dat silinta sa fie frumos,am avut de ales intre multe poze si melodii.Am ales-o Forever autumn in cele din urma.
    Ma bucur ca ti-a placut.

  13. Extraordinare si imaginile si melodia

Lasă un răspuns

