Sir Alexander Fleming , inventatorul penicilinei

Acum 60 de ani,in 1928 a fost descoperita penicilina …ce ne-am fi facut fara penicilina,fara antibiotice?In zilele noastre folosim antibioticele fara dicernamant riscand sa nu-si faca efectul cand avem nevoie cu adevarat .


Sir Alexander Fleming, om de stiinta englez, a descoperit penicilina. In septembrie 1928, Fleming, inaintea unei vacante cu familia, s-a hotarat sa cultive stafilococi pentru a-i studia la intoarcere. S-a intamplat sa aleaga bacteria care favorizeaza producerea penicilinei. Cand Fleming a deschis un container pentru a introduce stafilococi, spori de la mucegaiul de Penicillium notatum, dintr-un alt laborator, au patruns in recipient. Preocupat de vacanta, Fleming a uitat containerul pe bancuta laboratorului si nu in incubator, ceea ce a favorizat cresterea mucegaiului care secreta penicilina si impiedicand cresterea stafilococilor (stafilococii se inmultesc la caldura, iar sporii de Penicillium la temperaturi joase). La intoarcere, Fleming a realizat imediat ce s-a intamplat si a incercat sa produca penicilina pura, dar n-a reusit. Peste cativa ani a renuntat sa-l mai studieze. Penicilina a fost uitata pana catre Al Doilea Razboi Mondial, cand savanti de la Oxford University din Anglia au aratat ca aceasta poate preveni infectiile bactericide la animale si oameni si au dezvoltat o tehnica de producere a penicilinei pure in masa. In 1945 Fleming si alti doi savanti de la Oxford, Sir Howard Florey si Ernst B. Chain, au primit Premiul Nobel in fiziologie.

colectzii.ro

Si o povestire frumoasa despre descoperitorul penicilinei.

Numele lui era Fleming si era un sarman fermier scotian. Intr-o zi, pe cand muncea, a auzit un strigat de ajutor venind dintr-o mlastina invecinata. Si-a lasat uneltele si a alergat la mlastina. Acolo, plin de namol, se afla un baietel ingrozit care se lupta sa scape. Fermierul Fleming l-a salvat din ceea ce urma sa fie o moarte inceata si ingrozitoare.

A doua zi, o trasura luxoasa s-a oprit la usa fermierului. Un nobil elegant a coborat din ea si s-a prezentat ca tatal baiatului pe care fermierul il salvase.
“Vreau sa te platesc”, a spus nobilul. “Ai salvat viata fiului meu”.
“Nu, nu pot sa accept bani pentru ceea ce am facut,” i-a raspuns fermierul refuzand oferta. In acelasi moment, fiul fermierului a aparut in usa casei.
“Acesta este fiul tau ?” l-a intrebat nobilul .
“Da”, a raspuns mandru fermierul .
“Hai sa facem o afacere. Lasa-ma sa-i ofer aceeasi educatie pe care o va primi si fiul meu. Daca si el este ca tatal lui, cu siguranta va deveni un om cu care sa te mandresti.” Si asta a facut.
Fiul fermierului Fleming a urmat cele mai bune scoli ale vremii, a absolvit Scoala de Medicina St. Mary’s Hospital Medical School din Londra si a ajuns cunoscut in lume ca Sir Alexander Fleming , inventatorul penicilinei.

Ani mai tarziu, fiul nobilului care fusese salvat din mlastina s-a imbolnavit de pneumonie.

Ce i-a salvat viata de data aceasta? Penicilina.

Numele nobilului ? Lord Randolph Churchill. Numele fiului sau ? Sir Winston Churchill.

 

Posted on septembrie 30, 2008, in povesti, Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. daca er mai llung era mai bine tragand o concluzie este prea scur

  2. nu imi place

  3. Buna si multumesc pentru vizita si mesaj.
    Povestea pe care am postat-o e primita pe e-mail si gasita apoi pe net.Poate ca eu am adaugat ca e adevarata, nu mai tin minte, insa recunosc ca nu m-am documentat.Pe blogul acesta postez ce cred ca e frumos, interesant, cultural, educativ, fara a pretinde ca sunt un om cult, invatat si de aceea mai apar greseli.
    Voi corecta, mai exact voi sterge ‘adevarata”.
    Multumesc mult pentru informatie si succes in activitate!

  4. Buna…
    Foarte frumoasa povestirea dar nu este si adevarata :(
    Cautam informatii despre Fleming pentru un eseu si am dat peste aceasta informatie. M’am bucurat foarte mult sa aflu aceasta povestire crezand ca asa as putea sa incep eseul…
    Prin cautari mult mai aprofundate am descoperit ca nu este adevarata…
    Chiar Fleming a zis ca nu el i’a salvat viata lui Churchill, deasemenea istoricii cat si Martin Gilbert (cel care i’a scris biografia lui Churchill) sustin ca nu exista nici o evidenta care sa indice faptul ca tatal lui Fleming i’a salvat viata lui Churchill din acea mlastina. Churchill a avut intr’adevar pneumonie insa nu a fost tratat cu faimoasa penicilina si nici Fleming nu i’a fost doctor.
    Frumos blog insa mai multa documentare data viitoare.

    Numai bine :)

  5. CELLA,am scris despre el pentru ca in calendarul zilei aparea data de 30 septembrie si penicilina.Si cum aveam de mai demult povestirea despre Flemming,acum a fost momentul potrivit sa o spun.
    Cred ca merita sa ne amintim ca nu au trecut atatia ani de cand s-a descoperit penicilina.cate vieti ar fi fost salvate daca se stia despre antibiotice mai demult.
    Despre savantul Pavelescu cunosc si eu nedreptatea care i s-a facut.Si eu ma mandresc cu savantii nostri si e pacat ca unii nu sunt cunoscuti,mai ales de catre romani.Cati dintre ei sunt si acum in strainate foarte apreciati ,iar aici nu au prea fost bagati in seama.Stiinta,cultura sunt lasate mai la o parte.Asa a fost dintotdeauna.

  6. http://www.rostonline.org/rost/sep2003/paulescu.shtml
    drăguţ
    DAR … mie-mi plac ai noştri … ăsta-i doar primul exemplu care-mi vine-n minte în momentul ăsta
    cînd am să fiu calmă şi poate mai veselă … revin

  7. Trexel,multumesc pentru ce mi-ai spus.Ma simt onorata ca-tidoresti ca Luana sa-mi vada blogul cand va fi mare.Nu-l sterg,dar s-ar putea ca internetul sa nu mai existe peste cativa ani.
    Chiar daca ai cam exagerat cu laudele,iti multumesc inca odata.Stii,chiar imi doresc sa fie frumos aici in barlogul meu pe care-l numesc taramul de povesti si magie.Si vreau ca cei care trec pe aici sa se simta bine.
    Am si eu iahu,dar nu obisnuiesc sa ma iahuesc.Am sa va trec pe amandoi in address list sau book cum ii zice si cand voi intra acolo am sa va dau un semnal.
    Ma crezi ca nu stiu care e id-ul meu?

  8. deci ai cel mai misto blog de pe net :-* sa nu-l stergi veci, mi-ar place sa-l citeasca si fiica-mea peste cativa ani.
    foarte faina povestirea cu Fleming, n-o stiam
    rog daca ai cont pe iahu …. al meu e “sirtrexel”
    (si “radu19812004″ :) sa-l scutesc d-o treaba)

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 199 other followers

