Politica si Street Art
Am aflat ca toata lumea despre scandalul legat de lucrarile tinerilor artisti romani.Nu ma pricep la acest gen de arta,”Street Art”,nici n-am stiut ca exista o astfel de arta pana anul trecut cand am vazut pe net o multime de astfel de lucrari.Daca mi-au placut sau le-am inteles?Asta depinde de fiecare cum intelege arta,credca artistii pot sa explice cel mai bine.
Cred ca s-a iscat un scandal prea mare legat de cele cateva lucrari,mai ales cea cu poneiul cu zvastica .Oare politicienii romani sunt specialisti in arta contemporana?Nu s-a facut cumva din tantar armasar?Consider ca trebuie sa se afle si alte pareri despre aceste lucrari ale tinerilor artisti romani.
Scandalul poneiului cu zvastica pe crupa sau ‘cum sa ii explici unui iepure mort pictura'(9 am).Dupa ce un ponei cat o palma a starnit mania diasporei si autosesizarea unor politicieni si jurnalisti, Horia-Roman Patapievici, a incercat sa desfiinteze acuzatiile de pornografie si antisemitism aduse tinerilor artisti romani care au expus la New York.
Poneii sunt fiinte extraordinare, mai ales cand sunt folositi, de Nuclear Fairy, ca pretext de exorcizare fantastica a fascismului. Dupa ce presa romaneasca a dat curs initiativei indoielnice a unui roman din diaspora, John Gabrian Marinescu, in care acesta acuza expozitia colectiva “Freedom for Lazy People”, anuntata si aici si organizata de Institutul Cultural Roman din New York, ca instiga la pedofilie, rasism si antisemitism, Institutul are un raspuns pe masura.
Sa te superi pe o serie de opere de arta contemporana e ca si cum japonezii s-ar ofusca daca ar citi pe peretii oraselor cum ca “Japanese People are Aliens”. Cum ar putea, cineva, sa fie deranjat de zvastica delicata pe care-o poarta pe fese un ponei roz?
Iata si textul integral al replicii semnate de Cristi Neagoe:
New York, 23 iulie 2008 – Publicaţia românească New York Magazin publică în numărul 580 un articol semnat de John Gabrian Marinescu despre expoziţia Freedom for Lazy People pe care ICRNY a vernisat-o pe 18 iunie 2008. Preluat de unele instanţe ale mass-media româneşti ca un subiect de scandal, articolul incriminator necesită câteva lămuriri din partea Institutului Cultural Român din New York.
Continuând politica sa curatorială de susţinere a artelor vizuale româneşti emergente, ICRNY a invitat la New York trei dintre cei mai activi şi mai provocatori street artişti români: IRLO, Omar şi Nuclear Fairy. Aceştia sunt cunoscuţi în România pentru lucrările lor de pe pereţii marilor oraşe, care pot fi însă întâlnite şi în spaţii precum librăriile Cărtureşti din Bucureşti şi Cluj, terasa Teatrului Naţional din Bucureşti, calcanul de pe strada Arthur Verona, skate park-ul din Herăstrău, clubul Amsterdam (fost Cina), Metroul Bucureşti, clubul Cuba din Piteşti, reşedinţe personale sau spaţii comerciale din întreaga ţară, dar şi în publicaţii precum ziarul Cotidianul, revista de creaţie contemporană Omagiu, revista Hardcomics, jurnalul ilustrat Aooleu, revista TimeOut Bucureşti.
Expoziţia Freedom for Lazy People a avut parte de susţinerea Wooster Collective, cel mai important site de street art din SUA, atrăgând un public numeros şi divers în Galeria Română. Printre aceştia, câţiva dintre membrii comunităţii din Murray Hill au ţinut să mulţumească ICRNY pentru energia pozitivă pe care această expoziţie o aduce cartierului lor, lucru confirmat şi în titlul unei relatări din prestigioasa revistă americană New York Magazine (a nu se confunda cu publicaţia românească menţionată mai sus): “Romanian Graffiti Artists Make Murray Hill Even More Fabulous”.
Mai mult decât atât, cei trei au fost invitaţi de scenografa Marina Drăghici şi de regizorul-coregraf Bill T. Jones (laureat al Tony Award şi un nume de referinţă pe Broadway) să picteze sala teatrului 37 Arts, unde va avea loc, la începutul lunii august, premiera spectacolului dedicat legendei muzicii africane, Fela Kuti.
Merită remarcat că este pentru prima oară când un institut cultural european organizează o expoziţie de street art în SUA (conform Sarei şi lui Marc Schiller, fondatorii Wooster Collective), şi că această formă de manifestare artistică este prin excelenţă reprezentativă pentru libertatea creaţiei.
Argumentele folosite de John Gabrian Marinescu pentru a discredita expoziţia organizată de Institutul Cultural Român din New York reiau teme de mult consumate în critica de artă şi care apar astăzi, prin anacronismul şi agresivitatea lor, pur şi simplu tendenţioase. În acest sens, ne surprinde că redactorii unor publicaţii precum Evenimentul Zilei, Ziua, ai televiziunii Antena 3 sau ai portalului Ziare.com le preiau cu titluri senzaţionaliste (cuvinte cheie: „sex”, „zvastică”, „securişti”) şi le descriu ca reprezentative pentru viziunea întregii comunităţi româneşti din diaspora americană. Ne vedem datori, aşadar, să reluăm aceste teme şi să ne explicăm opţiunea.
John Gabrian Marinescu este revoltat mai întâi de câteva dintre desenele şi obiectele din expoziţie, pe care le consideră expresii ale „sexului şi ale actului împreunător în sine” (sic!). Or, sexualitatea este departe de a fi principala temă a expoziţiei. S-ar putea vorbi, mai degrabă, despre o exhuberanţă a experienţei proxime pe care cei trei artişti o transpun instant, focalizând pe detalii semnificative, ca printr-un Polaroid organic. S-ar putea discuta despre reciclarea trăirii în cotidian, despre încărcarea ei alegorică prin „reprezentări religioase viu colorate, şerpi, păianjeni, animale-oameni, sloganuri şi simboluri”, după cum observă Catrinel Bartolomeu în articolul citat mai sus.
Dar Marinescu alege să interpreteze ceea ce vede printr-o prismă infernală, ca şi când cele şapte păcate capitale şi-ar fi dat locul de întâlnire în Galeria Română din New York: „o păpuşă din cârpă, înfăţişând un tânăr de 14-15 ani, fără haine, cu organul genital vizibil”, „un urangutan, cu chipul negru (probabil o aluzie la negrii Americii)”, „o jucărie, un căluţ care în porţiunea dorsală, pe pulpa spate, are pusă o zvastică germană (să fie anti-semitism, adică ură faţă de poporul evreu măcelărit de hitlerişti?)”. Sunt afirmaţii tendenţioase ce reprezintă acuzaţii făţişe de pedofilie, rasism şi antisemitism. Precizia identificării vârstei unei păpuşi şi viteza cu care morile de vânt devin monştri pentru domnul Marinescu ne-ar produce o stare de ilaritate, dacă astfel de aberaţii nu ar putea fi luate în serios de un public slab informat. În ceea ce priveşte monştrii, găsim mereu nou adagiul lui Goya din Capriciul 43.
Întâmplător, „oroarea erogenă” din Galeria Română are loc în aceeaşi perioadă în care la Brooklyn Museum se încheie expoziţia lui Takashi Murakami şi la Muzeul Guggenheim sunt expuse lucrările Louisei Bourgeois, ambii explorând intens corpul uman şi sexualitatea explicită, de la proiectile de spermă la păduri de falusuri. Atât frumuseţea, cât şi grotescul se află în ochiul privitorului.
În beţia sa naţionalistă în care multiculturalismul este o crimă, Marinescu se leagă, printr-un frumos argumentum ad hominem, de numele celor trei artişti, afirmând nici mai mult nici mai puţin decât că “nu sună a fi tradiţionale româneşti”. Pentru cineva care îşi spune “John Gabrian”, ne-am aştepta ca această chestiune să fie irelevantă. Însă în cursul zilei de azi am primit un telefon în care am fost anunţaţi că următorul editorial din New York Magazin se va concentra asupra etniei cetăţenilor români invitaţi în cadrul programelor ICRNY (cităm din Robert Horvath, interlocutorul nostru: “în 2008 nu aţi invitat decât evrei, maghiari şi alţi neromâni”).
„Expoziţia NU ne face cinste nouă, românilor, şi nici artei sau culturii noastre. Cu atât mai mult, ea nu va contribui niciodată la schimbarea imaginii României în bine”, afirmă cu emfază John Gabrian Marinescu. Nu cu mult timp în urmă, Corina Şuteu, directoarea ICRNY, primea de la Biroul Naţional de Turism al României pentru America de Nord următorul mesaj: „Dorim să vă semnalăm faptul că prezentarea în filmul Occident (r. Cristian Mungiu) pe care ICRNY îl promovează a aspectelor cu privire la sărăcie, intoleranţă, gândire retrogradă, pesimismul tinerilor în legătură cu viitorul României nu serveşte la conturarea unei imagini pozitive pentru România şi implicit diminuează efectele eforturilor de stimulare a circulaţiei turistice din America de Nord către România”.
Vom relua aici răspunsul Corinei Şuteu privind ce este şi ce nu este reprezentativ pentru cultura română: „Arta nu mai este azi în România un instrument de propagandă, iar valoarea artistică a unui film, a unei piese de teatru, a unei expoziţii nu mai rezidă, din fericire, în nevoia autorităţilor de a zugrăvi un prezent şi un viitor luminos. Dar oricât de importante ar fi victoriile artiştilor români care s-au rupt de tradiţia păşunistă şi oricât de multe discursuri se ţin despre ei, cu retorică goală şi cu pompă, artele româneşti vor fi obstrucţionate pentru încă multă vreme de mentalităţi contaminate, scăldate în utopii naţionaliste, profund antidemocratice şi obtuze.”
Vom oferi aici o mostră de logică perversă a celor care se ascund sub umbrela “comunităţii româneşti din New York”, culeasă dintr-un email primit astăzi pe adresa ICRNY: „Sant de acord cu libertatea artistica si libertatea de expresie garantata de ” Bill of Rights”din Constitutia Americana, dar intr-o galerie Americana particulara……NU INTR-O GALERIE ROMANEASCA CE APARTINE UNUI INSTITUT AL DIPLOMATIEI SI IMAGINEI CULTURII ROMANESTI SI CARE TREBUIE SA NE REPREZINTE IN MOD CEL PUTIN ONORABIL. ROMANIA, TARA NOASTRA, IN STRAINATATE!”. Semnatarul acestei scrisori, Paul Mircea Goreniuc, se alătură unor personaje precum John Gabrian Marinescu, Robert Horvath, Rodica Perciali sau Grigore N. Culian, autointitulaţi „reprezentanţi ai comunităţii româno-americane” şi care exclamă insistent şi, uneori, cu violenţă, pătrunşi poate de înflăcărare patriotică: „să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic!” (Caragiale)
Sunt foarte curios daca mass-media romaneasca, in isteria care o caracterizeaza, va reactiona prompta in publicarea dreptului la replica al ICR New York.
http://mironghiu.wordpress.com
Posted on august 8, 2008, in arta, cultura and tagged artisti, ICR, mass-media, politica, scandal, Street Art, SUA. Bookmark the permalink. 15 comentarii.
Respect convingerile oamenilor si incerc sa inteleg de ce protesteaza oamenii,chiar si eu am protestat alaturi de colegii mei(pentru alte motive).Ce nu inteleg e de ce daca e protest anti-comunist e si anti-Basescu!Ce are Basescu cu expozitia de la ICR?Asta e pestecapacitatea mea de intelegere!
De ce nu,anti-ambasada;anti-ministru de externe;anti-ministrul Culturii;
DUPA EXPOZITIA NAZISTA UNA COMUNISTA
Reinceperea scandalului la ICR,New York
La New York in capitala artistica , politica si financiara a lumii, nu departe de Wall Street sa deschis o expozitie desantat comunista. Sa nu credeti ca ea este organizata de centrul cultural cubanez, propaganda lui Chavez sau agenti nord coreieni. NU. Ea este organizata de regimul de la Bucuresti, a lui Traian Basescu
Expozitia se cheama „Appoiment with History” si are loc la galeria Lombard Fried Projects, in cartierul celor mai importante galerii americane,Chelsea
Schema acestui eveniment propagandistic extremist este simpla, dar greu de suportat, in special pentru cei care au cunoscut comunismul, pe propria piele. Ambianta sonora este asigurata de citirea repetitiva in limba germana a Manifestului Comunist creiat de Marx si Engels in 1848. Un numar de12-15 tablouri avind „lait motif ” steaguri rosii ,prezinta delirul revolutionar.La o privire mai atenta este vorba este de o singura demonstratie, care confrunta politia in diferite unghiuri si ipostaze. Integrate sunt alte alte aglomerari umane . probabil de la alte demonstatii de acelas fel. ,Despre aceasta expozitie nu se poate face nici un comentariu artistic sau estetic , pentru ca lipsa de talent a asa numitilor artisi, este absoluta. Uratenia este totala .(trebue remarcat ca prin comparatie, artistii strazii care au facut expozitia anterioara, sunt niste genii ) . Imbecilitatea acestei manifestari patapieviciane este evidenta. Probabil tocmai de
aceea este greu, sau chiar imposibil de a gasit, mobilul sau ratiunea acestei aberatii intelectuale. Las cititorului sa citeasca programul evenimentului poate va intelege ceva.
“In their series of paintings, Vatamanu and Tudor enact processes of collective and personal remembering. The catalyst for the series was an anti-capitalist demonstration the artists witnessed in Basel, with its insignia and banners familiar to them from their youth in [communist] Romania. The compact, small-format paintings are products of a painterly exploration undertaken in quest of a new symbol of communist utopia, which includes its own failures and scars. The artist duo research their motifs of utopian ideologies and their implications for social conditions in archives, schoolbooks, photographs, and propaganda films, and come up with familiar images. lucrarThe audio-installation „Communist Manifesto/Manifestul comunismului” comprises a lectern with live microphone, rows of chairs, and loudspeakers over which a reading of Marx and Engels’ Communist Manifesto (1848) is audible. Overlaying the images, the soundtrack calls on the viewer/listenerto become conscious of ideological stratifications and to question the division of theory and practice.” – Silke Baumann (informatii despre aceasta expozitie le gasiti la www.icrny.org sectia events ) „The exhibition is presented with the support of the Romanian Cultural Institute in New York.” Dupa cum vedeti din acest ultim rand, aceasta expozitie este suportata din banii publici,din banii din taxe ale romanilor.Pentru a inchiria un spatiu la o galerie, in acest cartier de elita, timp de o luna de zile, costa in jur de 40.000$. Trebue mentionat ca toate expozitiile si evenimentele culturale ,de la venirea directoarei Corina Suteu sunt facute la galerii,teatre si cinematografe particulre.Este o operatiune de peste o jumatate milion de dolari.Faptul ca ICR, New York are o superba galerie de arta si o sala de spectacole face ca lucrurilr sa fie extrem de suspecte.( Mentionez ca nici odata inainte de directoratul Patapievici ,nu sa facut vreo actiune culturala in afara perimetrului ICR, pentru a nu se arunca banii pe fereastra ) Desvaluind aceste lucruri este evident ca trebue deschisa imediat o ancheta si acest gang bagat in puscarie. Revenind la
expozitia „Appoiment with History” a artistilor Mona Vatamanu si Florin Tudor, care ridica un imn steagurilor rosii, trebue remarcat ca in cinci foste tari comuniste, arborarea steagului rosu si insemnelor comuniste,secera si ciocanul ,sunt pedepsite prin lege.Iata ce spune Dl Franco Frattini, European Commissioner of Justice and Internal Affairs; DICTATURA COMUNISTA NU ESTE MAI PUTIN DE CAT DICTATURA NAZISTA RESPONSABILA, PENTRU MOARTEA A ZECI DE MILIOANE DE OAMENI. Ca si in cazul expozitiei naziste am chemat politia.Rolul politiei nu este de a inchide o galerie.(In cazul galeriei ICR nu a existat nici o sansa, pentru ca ea are statut diplomatic) ci pentru a aduna probe.Acesre probe sunt necesare cand autoritatile deschid o actiune legala.(In cazul descinderii la expozitia nazista, sa cautat zvastica,singurul element care contravenea legilor statului New York.) Aceasta manifestare incita la violenta , ura de clasa si la rasturnarii sistemului democratic prin forta . Am inceput pregatirea in aceste zile a unei demonstratii a artistilor din fostele tari comuniste.Vom demonstra impotriva expozitiei comuniste in fata misiunii Romane la UN. Am contactat deja vreo 20 de prieteni ,camermani si fotogrrafi care vor face cunoscut lumii evenimentul. O expozitie nazista si una comunista ,in numai cateva saptamani este prea mult.Cred ca Basescu merge cu provocarea prea departe.
Deva ( Robert Horvath ) New York
LA MANIFESTATIA ANTICOMUNISTA, ANTI BASESCU VOR PARTICIPA; Cuban American Democracy Project Biyelorussian anticommunist front Russian Anti-Communist Committee Lithuanian National Forest Brothers of Estonia Croatian National Front Free Cuba Fundation Veterans of America Anticommunista Hrvatski Nationalni Front Free Burma Coalition Slovac National PARTY Center for Anticommunism Ultra Anticommunist Association Radical Anticommunist Action Junta Patriotica Cubana Polska Liga Monarchistyczna Solidarnosc Croat Anticcmmunists PROTEST IMPOTRIVA EXPOZITIEI COMUNISTE ICR NEW YORK ( Appoiment wiith History) COMUNIST MANIFESTO MISIUNEA ROMANIEI LA NATIUNILE UNITE 200 East 38 Street ( at 3 AVENUE ) NEW YORK
http://www.mediafax.ro/cultura-media/artistii-implicati-in-scandalul-icr-new-york-laudati-de-presa-americana-galerie-foto-si-video.html?1706;3169845
Ganduri bune si din Romania.
NEAGOE LIDER AL CULTULUI SATANIC
From: Robert Horvath
To: Ilinca ILIE
Cc: dgitman@roembus.org; office@roembus.org
Sent: Thursday, July 31, 2008 11:27:33 AM
Subject: Secta satanista la ICR New York
Ambasadorul Romaniei in Washington DC
Adrian Cosmin Vierita
Stimate domn,
Pentru prima data in istoria postbelica un stat ce se declara democratic, Romania,organizeaza un eveniment antisemit de tip nazist.
Prin geamul Galeriei Romane trecatorii pot vedea: Zvastica lui Hitler pe un ponei , un perete intreg pe care sunt pictate doua Menore desecrate ingrozitor, un rabin care are tatuat semnul SS si bineinteles batjocura continua cu Moses care se pregateste de sex cu David,un evreu religios care se impreuneaza cu un elefant,etc. Acest spectacol rusinos se petrece la Institul Cultural Roman din New York.
Asa numitii artisti fac parte din secta satanica Zacusca Senzual.Conducatul acestei secte cu ramificatii internatiole este Cristian Neagoe, directorul de programe la centrul din NY. Aceasta secta conbina satanismul, drogurile, cu o ideologie indreptata impotriva orcarei credinte sau forme de umanism. Va pun la dispozitie doua materiale. Aceste materiale trebue imediat transferate specialistilor. Pentru a asigura protectia cetatenilor din cladirea Consulatului Roman, aceste caractere i trebue trimisi imediat in tara. Sunt cu mult mai periculosi ca MISA Pentru ca acesti indivizi vorbesc deschis despre intrebuintarea drogurilor, nu vad nici o problema de ordin legal. Domnul Cristian Neagoie trebuie imediat arestat. Va rog insistent sa instintati fara nici o intirziere pe Presedintele Traian Basescu despre cele intimplate. Patapievici, Suteu trebuie imediat schimbati si deschisa o ancheta parlamentara. Autoritatile americane sunt foarte ingrijorate de infiltrarea acestor satanisti, pe filiera diplomatica. Va asigur ca situatia este extrem de grava si fara intoarcere . VA ANUNT OFICIAL CA IN CALITATE DE CETATEAN AL STATELOR UNITE ALE AMERICII ,AM CONTACTAT FBI,SI AM CERUT PROTECTIA ACESTEI INSTITUTII.
Va rog respectuos sa-mi acordati o audienta sau o convorbire telefonica.
Robert Horvath
New York
Va rog sa confirmati primirea acestei scrisori , numarul de inregistrare si primirea materialelor.
PENTRU CEI INTERESATI IN DE ALE ARTEI, SITE-UL MEU ESTE http://www.devagallery.com CU GANDURI BUNE DE PESTE OCEAN ROBERT HORVATH (DEVA)
http://www.cotidianul.ro/din_punct_de_vedere_evreiesc_poneiul_e_ok-55802.html
Domnule Robert horvath,ma indoiesc ca va intereseaza parerea mea,dar daca vi s-a refuzat dreptul la replica si sunteti nevoit sa scrieti pe bloguri,sa stiti ca l-am facut cunoscut pe inca un blog.
cu toate ca ceea ce spuneti aici mi se pare ca ar face parte dintro teorie a conspiratiei…dar nu m-ar mira sa fie asa pentru ca in Romania totul este posibil,chiar si imposibilul.
CONSPIRATIA ISLAMICA LA ICR
LA BUCURESTI SE CUNOASTE FOARTE PUTIN DESPRE SCANDALUL ICR, NEW YORK. LOCUL UNDE AR TREBUIE SPUS ADEVARUL ESTE PARLAMENTUL ROMANIEI.PENTRU CA AM DE GAND SA DESVALUI LUCRURI GRAVE LA ADRESA CLANULUI PATAPIEVICI ,NU MI SE DA OCAZIA DE A O FACE OFICIAL. SCENARIUL ESTE CEL VECHI. SE CREIAZA INPRESIA UNEI LUPTE POLITICE. DAR TOTUL ESTE DOAR O FARSA, PENTRU A PERMITE TERMITELOR COMUNIST SECURISTE ,SA RAMANA LA PUTERE. TOTUL SE PETRECE DOAR LA SUPRAFATA. SE REUNESTE PARLAMENTUL, PENTRU A AFLA ADEVARUL, DAR NU IL INVITA PE CEL CARE AR PUTEA SA O FACA. PENTRU CA EU NU FAC PARTE DIN SISTEMUL CORUPT, DECI NU POT FI CONTROLAT, MANIPULAT SI SANTAJAT, SUNT CONSIDERAT EXTREM DE PERICULOS . NEPUTAND VORBI IN FATA SENATULUI ,VOI SPUNE ADEVARUL PE BLOGURI SI IN PRESA. VOI VORBI ASTFEL DESPRE TRIUNGHIUL, ARAB, SECTE, LUMEA INTERLOPA, CARE STRANGE CA UN CLESTE SOCIETATEA ROMANEASCA, EXEMPLUL CEL MAI ELOCVENT ESTE AICI LA NEW YORK, UNDE O SECTA A TERORIZAT SI BATJOCORIT TIMP DE MAI MULTE LUNI, PE TOTI LOCUITORII SEDIULUI DIPLOMATIC AL ROMANIEI. SENATORII AR PUTEA URMARII UN DOCUMENT VIDEO, IN CARE MEMBRI SECTEI VANDALIZEAZA FATADA CLADIRII CU DRAPEL TRICOLOR SI STEMA LA INTRARE. EI MANJESC CU GRAFITTI DE CATVA METRI FATADA CLADIRII UNDE ISI ARE SEDIUL MISIUNEA ROMANA LA ONU,.CONSULATUL ROMANIEI SI GALERIA ROMANIA. FAPTUL ESTE FARA PRECEDENT. NICIODATA IN ISTORIE GARZILE CARE PAZESC VREO AMBASADA SAU UN CONSULAT,STAU CU BRATELE INCRUCISATE ,PRIVIND CUM O BANDA ATACA SI VANDALIZEAZA ,TERITORIUL NATIONAL. ORDINUL DE A NU INTERVERVENI , AFOST DAT DE CONSULUL PAVONI URMAND INSTUCTIUNI SUPERIORE. ACESTI GOLANI NU SUNT ALTII DECAT CREATORII EXPOZITIEI „FRIDOM FOR LAZI PEOPLLE” TREBUE MENTIONAT CA IN ORICE TARA DIN LUME UN ASEMENEA INCIDENT AR FI DUS LA CADEREA GUVERNULUI SI CHIAR DEMITERII PRESEDITELUI.
ASPECTUL DE NECREZUT AL EXPOZITIEI ICR, ESTE NU NUMAI FAPTUL CA STATUL ROMAN A ORGANIZEZAT UN EVENIMENT ANTISEMIT ,IN ORASUL CU CEA MAI MARE POPULATIE EVREIASCA DIN LUME, CI SI FAPTUL CA EL ESTE PREZENTAT DE OMAR MAWAN ANBAKI, NASCUT IN BAGDAD SI AVIND PUTERNICE CONECTIUNI IRANIENE, ASISTAM LA UN ATAC TERORIST AL IDEOLOGIEI ISLAMICE ,URMARIND BATJOCORIREA AMERICII SI A ISRAELULUI.
PREZENTA ROMANILOR AFOST DOAR DOAR DECORUL UNEI INCREDIBILE DIVERSIUNI . TREBUE REMARCAT CA ACEST EVENIMENT ARE CA FUNDAL REACTIVARII CELULELOR AL-QAEDA DIN ROMANIA CARE PROFITA DE CORUPTIA GENERALIZATA SI DE DE SLABICIUNEA AUTORITATILOR. ROMANIA ESTE PROBABIL SINGURA TARA UNDE TERORISTII NU SUNT NEUTRALIZATI SAU ARESTATI. ASTFEL NU DE MULT GRUPUL CONDUS DE CETATEANUL SAUDIT MUSAAB MUJALLI A FOST DOAR EXPULZAT SI INVITAT , SA NU SE REINTOARCA IN URMATORII 15 ANI. ACESTE ENORMITATI AU LOC SUB OCHIUL SERVICILOR CARE SUNT DESCURAJATE SI NU SUNT LASATE SA-SI FACA DATORIA. IN DECURSUL A CATEVA SAPTAMANI AM ATENTIONAT IN SCRIS SI VERBAL AUTORITATILE DESPRE ACAEASTA EXPOZITIE ISLAMICA.AM AVUT CONVORBIRI CU ILINCA ILIE DE AMBASADA,DEASEMENE CU CONSULUL PAVONE. SPECIALISTII DE LA SERVICIUL EXTERN AU FOST OBSTRUCTIONATI SI NUAU FOST LASATI SA MA CONTACTEZE.CU ALTE CUVINTE TOATA LUMEA A CUNOSCUT GRAVITATEA SITUATIEI DAR NU A INTEVENIT DIN CAUZA PRESIUNII PREZIDENTIALE. AM ALERTAT IN CALITATE DE CETATEAN AMERICAN FBI. PE ZI CE TRECE, SCANDALUL CULTURAL DEVINE UN SCANDAL POLITIC FAPTUL CA PRESEDINTELE BASESCU PUNE INTERESELE CLANULUI, INAINTEA INTERESULUI TUTURORA CREIAZA O SITUATIE EXPLOZIVA. DECIZIA DE A ALEGE SINUCIDEA POLITICA ,ESTE O OPTIUNE PERSONALA.DAR EL NU ARE DREPTUL DE A FACE ACEST LUCRU IN DETRIMENTUL IMAGINII SI INTERESULUI NATIONAL. PRESEDINTELE TREBUR SA INTELEAGA CA INTRAND IN LUMEA CIVILIZATA TRBUIE SA NE PURTAM CIVILIZAT . AM CREZUT CA ACTIUNEA ANTIDEFOMATION LEAGUE IMPOTRIVA ICR SI INCEPUTUL MONITORIZARII ROMANIEI DATORITA UNEI EXPOZITII ANTISEMITE , SA FIE UN SEMNAL DE TREZIRE. M-AM NSELAT AMARNIC.PROBABIL CA SANTAJUL DOSARELOR,ESTE MAI PUTERNIC DECAT INSTNCTUL POLITIC. SEMNALIND CLANULUI PATAPIAVICI SPRIJINUL NELIMITAT, PRESEDITELE FACE O GRESEAL FATALA.EL SE VA PRABUSI ODATA CU EI. LUPTA IN JURUL ICR ESTE DURA SI LIPSITA DE MENAJAMENTE.DACA NOI ACTIONAM DE DRAGUL UNOR IDEI ,CLANUL APARA PRIVILEGILE .EI STIU CA DACA VOR PIERDE, VOR PIERDE TOTUL FIIND PROBABIL TRIMISI LA PUSCARIE SAU LA CASA DE NEBUNI, DE ACEEA LUPTA ESTE PE VIATA SI MOARTE. IN CURAND PUNPE EI, MEDIA INTERNATIONALA. ARTICOLUL SCRIS IN ENGLEZA”EXPOZITIE AL-QUEDA LA NEW YORK ‘ VA UMBLA IN JIRUL LUMII. SCANDALUL MARE,SCANDALUL INTERNATIONAL,ABIA INCEPE.VA FI O PALMA NOUA,NAUCITOARE.
ACUM CATEVA SAPTAMANI CAND AM INCEPUT ACTIUNEA INPOTRIVA ICR ,AM FOST SINGUR,.ACUM CA PRIN MINUNE,CAUZA MEA A DEVENIT CAUZA TUTUROR. UNIND FORTELE CELOR DE ACASA CU CEI DE PRETUTINIDENI VOM PUTEA CELEBRA IN CURAND O VICTORIE MULT MERITATA. ROBERT HORVATH CINEAST NEW YORK 25 AUGUST 2008
Domnule Robert Horvath,daca ati fost atacat pe nedrept si nu vi s-a dat dreptul la replica,sper ca mesajul de aici sa fie vazut de cat mai multi oameni.
Eu nu cunosc decat ceea ce s-a scris in mass-media despre acest scandal care,dupa parerea mea,a folosit ca pretext expozitia de street art din New York,aici cred ca este vorba de o poveste mai veche,cred ca e vorba de lupta pentru putere asa cum este la romanii care se considera elita.
Cand voi avea timp am sa citesc si acel articol din Cotidianul.
DOMNULUI TRAIAN UNGUREANU Sunt atacat zilnic de ziarul COTIDIANUL. Cand am inceput actiunea impotriva ICR nu am auzit de dumneavostra,deci nu poate exista nimic la nivel personal.Sunt educat (Am absolvit facuultatea de CINEMATOGRAFIE IATC BUCURESTI si FASHION INSTITUTE OF TECHNOLOOGY NEW YORK) si sunt printre PUTINI ARTISTI ROMANI CARE AU FACUT CARIERA IN OCCIDENT.Sper ca ma dispretuiti din motive EXISTENTIALE si nu din INVIDIE. Nu ma supara faptul ca sunt facut mitocan,legionar, primitiv,lipsit de educatie sI de bani pentru ca este Adevarat. Ma intriga doar faptul ca sunt considerat PROVINCIAL.Cum poate cineva care locuieste in TOKIO SI NEW YORK sa fie provincial ? Cum poate cineva care care are un STUDIO DE FILM in mijlocul METROPOLEI poate fi descris ca un ratat ? Poate Bogdan Stefanescu fostul director al ICR,care ma vizitat, sa dea explicatii. In concluzie daca ati devenit un adevarat om de cultura de tipologie apuseana, va rog sa fiti FAIR si sa-mi acordati DREPTUL LA REPLICA.Articolul indreptat impotrva CLANULUI ICR se numeste O ZI BUNA PENTRU ROMANIA. ROBERT HORVATH
O ZI BUNA PENTRU ROMANIA
Am gasit site-ul Robert Horvath.Am citit pe undeva ca esti un scandalagiu de profesie.Nu inteleg cum unui artist ca tine ii plac scandalurile.
M-am uitat prin galeria ta de arta si imi place.E cam prea mult erotism in lucrarile tale,dar nu strica nimanui.Decat scandaluri,mai bine arta,caritate si multa iubire.
http://www.devagallery.com/
Buna ziua,America,romani din America,Am citit ca faceti parte din randurile artistilor,asa ca stiti mai multe decat mine care stiu doar ce am citit acum si am gasit pe net.
Am vazut ca iti iubesti tara si ca esti mai roman decat multi romani.Nu stiu ce sa mai spun,sper ca totul sa se termine cu bine.
De curiozitate,a intrebat cineva pe artistul care a pictat acel ponei roz de ce a pictat zvastica,ce simbolizeaza ea in lucrarea lui?
totusi trebuie sa repet-nu-mi place ce se intampla,nu-mi plac extremismele de nici un fel.De ce trebuia sa izbucneasca scandalul asta?Sunt sigura ca daca unii n-ar fi zgandarit in stanga si-n dreapta,evenimentul acela de la ICR, New York cu lucrarile de art street ar fi fost remarcate doar de vreo revista cu grafitti si street art.
O zi buna si pentru romanii din America.
Stiu si eu pe cativa care au plecat in America,chiar si un tanar medic psihiatru (foarte bun) care are succes si in America dupa cate am auzit.
Am sa caut pe net ,poate gasesc poze facute de artistul Deva.
Esti cumva din zona Devei de ai luat acest pseudonim?
Gabriela Dragoi
Hunedoara
Multa sanatate si intelepciune.sper sa se afle adevarul si sa se linisteasca spiritele.As vrea sa intreb ceva mai delicat.Se spune ca romanii din diaspora nu sunt prea uniti.Ma refer la romanii de peste ocean,in special.Asa este?
Mai stiu ca tuturor va este dor de tara pe care ati parasit-o,multi dintre voi dupa mineriada din iunie 1990,mai ales oameni cu studii,intelectuali.Am priceput ca fiecare si-a facut acolo un rost al lui ,iar in Romania vin doar in concedii,deci rar.
Voi va ajutati semenii care au nevoie de ajutor?Cand auziti de cazuri de romani (si nu numai) care au probleme mari de sanatate,au necazuri,faceti cumva donatii pentru ei?Dar pentru cei de aici?In blogosfera sunt atatea cazuri de copii,de tineri bolnavi care ar avea o sansa sa traiasca dar nu au bani.Ce-ar fi sa va ocupati mai mult de actiuni caritabile pentru salvarea vietilor?de ce sa va consumati energia si banii in scandaluri?M-am saturat de scandalurile politice,mi-e lehamite de ele.
Voi lasa aici un link cu cei care au nevoie de ajutor.
http://isabellelorelai.wordpress.com/ajutor-pagina-celor-care-au-nevoie-de-ajutor/
O ZI BUNA PENTRU ROMANIA
Cu ocazia incheierii expozitiei antisemite, ICR da un comunicat in care niste mizgalituri oribile ale unor golani sunt declarate „un succes al artei de avangarda din Romania, care incepe sa fie luata in considerare de institutii de mare prestigiu din domeniul artei(precum Muzeul National de Arta Contemporana ) si a condus la stabilirea unor colaborari intre graffierii din Romania si institutii artistice de peste Ocean”. Autorii uita sa explice ca aceste institituti isi au sediul in South Bronx sau in alte cateva ghetouri unde nici politia nu are curajul sa patrunda. Mentionind grupul de la New York Magazin se spune „nici una din persoane nu este calificata sa emita pareri profesioniste despre arta,de vreme ce nu poseda nici educatia si asa cum rezulta din luarile de pozitie, de un primitivism estetic deprimant – nici informatia necesara pentru a emite opinii pertinente” Lasind pe Grigore Culian care a creiat cel mai bun ziar de opinie de limba romana si pe profesorul Marinescu sa se apere singuri, sunt nevoit sa ma prezint si sa fac corectile necesare.
Ma numesc Robert Horvath si sunt de meserie cineast. Am absolvit facultatea de film IATC (fiind coleg de an cu Mircea Daneliuc cu care am facut un film de institut impreuna) Am lucrat la pricipalele studiouri in special la Televiziunea Romana. Mi-am facut educatia politica in anchetele securitatii. Am fost acuzat de spionaj, pentru trimitera in Occident a unor materiale filmate despre Ceausescu.Scapat cu viata am ajuns in America in 1977. Am pornit de la nimic. Fiind atras de lumea modelelor, am mai facut o facultate(Fashion Institute of Technology, New York) Aici am fost coleg cu Kiyoko, actuala mea sotie,renumit fotograf japonez, Actualmente imi continui profesia la studioul meu de film si televiziune cu sediul in Manhattan, New York si Tokio. Sunt cunoscut deasemenea ca ilustrator, designer, pictor. sub numele de Deva. Ultima expozitie personala DE LA DALI LA DEVA. care a avut in cartierul marilor galerii Chelsea, NY sa bucurat de succes. Am o galerie personala DEVA GALLERY unde arta mea poate fi vizionata de public. Semnind HORVATH sunt cunoscut in jurul lumii, ca unul din cei mai inportanti fotografi de moda.
Aceasta lunga prezentare este un indiciu ca intregul comunicat ICR trebue citit invers. In primul rind expozitia nu afost un succes ci un un adevarat dezastru. In al doilea nici unul din persoanele inplicate Suteu, Patapievici, Neagoe nu au absollvit vrea scola de arte sau au vreun talent artistic. Faptul ca acesti activisti culturali nu au cunostinte esentiale de estetica sau judecata artistica, a creiat o situatie exploziva A lua niste derbedei de la gura canalului si ai prezenta ca niste artisti intro galelrie de arta, este o frauda fara precedent. Adevarul este ca traim in doua lumi diferite, una a marei arte (Zamfir, Andrei Serban, etc) si una a provinciei proaste si snoabe reprezentate de alde Patapievici, Suteu sau de lumpenul pisat pe el, Cristian Neagoe.Trebue facuta curatenie generala. Imediat dupa stingerea scandalului Patapievici, vom incepe scandalul Tismaneanu,intre timp comunitatea va avea grija de Traian Ungureanu care a scris la ordin de la Cotroceni, mizerabilul articol „Statuia mitocaniei, comunitatea romaneasca de la New York.” Ma adresez pe aceasta cale unui alt mizerabil Ion Morar care crezind ca este siret, a scris in Cotidianul „Cultura romana bruiata la New York de un papagal ungur” Il asigur cu toata seriozitatea ca papagalul Robert, este mai roman dechit ei toti la un loc In articolul „Golaneala de la New York si tinta Basescu” acelas Morar desvolta un scenariu interesant dar complect inpracticabil.”Bata lui Horvath” loveste si sparge capul lui Patapievieci.Intelectualii fug speriati, lasand pe Traian Basescu singur si sizolat. In final aceiasi bata va lovi capul prezidential. Scenariul nu poate avea o baza reala, caci in scandalul icr, presedintele a ales sa se loveasca la cap singur. Spre final in comunicat oficial, Institut Cultural Roman avind ca presedinte de onoare pe insusi presedintele tarii, urmarind sa ma denigreze in ochii tuturor, ma denunta ca fascist „fervent admirator al politicii extremiste al maresalului Antonescu. Daca apararea culturii nationale si a demnitatii tuturor,
a atras atentia atentia atitor cozi de topor,este un semn bun.inseamna ca sunt disperatiI Cind ma pregateam sa gasesc un final acestor randuri, a sunat telefonul.Ionathan Vick de la Antidefamation League ma anuntat ca sa pornit actiune impotriva ICRt.Daca cea mai puternica asociatie din evreiasca din lume, care are ca scop” To stop the defamation of Jewiish people, to secure justice and fair treatment to all „se misca, inseamna ca partida este castigata. M-am grabit sa felicit pe Culian de la New York Magazin, care mi-a confirmat ca a primit un mesaj similar. Am indreptat un gand de multumire lui Badin, Alexandra, Raluca Petria si a mi de blogari care au facut ca aceasta minune sa se intimple. De si este vara de la New York a pornit un bulgare de zapada care creste si nu mai poate fi oprit.
O zi buna pentru Romania.
Friday 15 August 2008
New York
Robert Horvath
Credeam ca s-au linistit apele.Nu stiu ce sa cred,dar nu-mi plac extremismele de nici un fel.Nu prea cunoscartisti,dar voiintreba un pictor,poate imi explica mai bine ce inseamna aceasta arta si daca cumva acele lucrari incriminate pentru care s-a iscat scandalul si „vandalizarea” cladirii consulatului cu grafitti reprezinta o amenintare a teritoriului Romaniei.
Oricum iti multumesc pentru ca ne-ai adus la cunostinta si noua ceea ce se intampla in SUA.
Sunt doar un simplu cetatean roman caruia ii pasa de tara…imi iubesc tara foarte mult si sufar cand vad ce se petrece,dar nu-mi plac extremistii si nationalistii,acei falsi patrioti.
Parerea mea e ca si-a bagat dracusorul codita aici ,dar nu cred ca va reusi.
mai adaug ca nu prea ma uit la televizor si pe domnul Andrei Badin nu il stiu-nu ma uit la emisiuni de genul celei despre care am citit ca e pe antene.
Nu-i iau apararea nici lui HRP,dar nu putem spune ca nu-si iubeste tara .Cred ca ar trebui sa va linistiti si voi si nu trebuie sa vedeti in manifestarile astea artistice ,atac la Romania,atat timp cat nu faceti parte din randurile artistilor.
Tocmai de aceea am facut acest slideshow cu lucrari de street art si grafitti ca sa ne familiarizam mai bine cu acest gen de arta.
Toate cele bune si linistiti-va.daca e asa cum spuneti voi din America,atunci se va face dreptate si vinovatii vor fi pedepsiti.
TENTIUNE EXPOZITIA DE LA NY NU A FOST ROMANEASCA CI UNA ISLAM FASCISTA TOATE LUCRARILE ANTISEMITE SUNT FACUTE DE ACEIASI MANA DIABOLICA OMAR MARWAN ANBAKI. EL A DESECRAT PE UN PERETE INTREG DOUA MENORE UN LUCRU CARE NU VA FI IERTAT USOR. CU MULTE SAPTAMANI IN URMA AM FACUT UN MEMORIU AMBASADEI ANUTAND CONTACTAREA FBI SI CERAND VERBAL PRIN ILINCA ILIE CA SIE SA INTERVINA. NU SE POATE FACE NIMIC. DIPLOMATIA ESTE PARALIZATA IAR SERVICIILE NU SUNT LASATE SA SA ACTIONEZE. TOTUL SE FACE CA CLANUL ICR SA NU FIE DERANJAT. NU DEMULT GRUPUL DE EXPOZANTI A ATACAT SI VANDALIZAT CLADIREA OFICIALA A STATULUI ,CU DRAPEL SI STEMA ,LA INTRARE .FATADA PRICINCIPALA A FOST MANJITA CU GRAFITTI DE CATIVA METRI. ( DOCUMENT VIDEO http://WWW.BADIN.RO ) CONSULUL PAVONI A PRIMIT ORDIN DE SUS SA NU INTERVINA SI AFUGIT LA BUCURESTI. SEFUL STATULUI TREBUE SA RASPUNDA IN FATA PARLAMENTULUI PENTRU CELE INTAMPLATE. APARAREA TERITORIULUI ESTE O DATORIE CONSTITUTIANALA.LUCRURILE AU SCAPAT DE SUB ORICE CONTROL. AICI IN AMERICA ESTE MARE NERVOZITATE. ANTIDEFAMATION LEAGUE MA ANUNTAT PERSONAL PE MINE SI PE CULIANU REDACTOR LA NEW YORK MAGAZIN CA A INCEPUT ACTIUNE IMPOTRVA CELOR VINOVATI.VOR ACTIONA SI ALTII. TIN LEGATURA CU DEPARTAMENTUL DE STAT. SCANDALUL CEL MARE,CEL INTERNATIONAL,ABIA ACUM INCEPE.
august 20,2008 new york ROBERT HORVATH