Daily Archives: iulie 13, 2008

Cum sa-ti prelungesti viata

10 moduri de a-ti prelungi viata

Cateva sfaturi pentru cei care doresc sa-si prelungeasca viata.Pare simplu cand citim,dar e destul de greu sa le urmam,iar unii nici nu doresc asta.

O viata sanatoasa nu inseamna doar rutina si salate in fiecare zi.Sunt si multe activitati distractive pentru a trai sanatos.Intelegand cum aceste activitati ne pot ajuta satraim mai mult si ce trebuie sa facem pentru a obtine cele mai mari beneficii,trebuie sa avem si putin amuzament in stilul de viata sanatos.
1. Bea vin rosu.
Vinul rosu contine resveratrol, un antioxidant. Acesta protejeaza corpul de efectele imbatranirii.Unul sau doua pahare de vin rosu pe zi ajuta sa ne pastram tineretea corpului.
2. Mananca ciocolata amaruie
Ciocolata amaruie este un aliment minunat care contine o cantitate mare de antioxidanti care ne protejeaza corpul de imbatranire.Cauta ciocolata amaruie de calitate ,invata sa o apreciezi si mananca cate putin in fiecare zi.Cand mancam ciocolata,presiunea sangelui si colesterolul pot sa scada ,in acelasi timp avem energie mai multa.
3. Zambeste
Zambetul este foarte important pentru schimbarea atitudinii,ne pune in legatura cu oamenii si aduce multe beneficii corpului.Ca si relaxarea, zambind poti lucra pentru a contracara efectele stresului. Fortandu-ne sa zambim,”pacalim” organismul ca totul este bine, prin urmare, se reduce stresul. Ca un parametru, zambind poate schimba starea de fapt. Deci,zambeste,ca si cum ai fi vesel si cat de curand vei zambi cu adevarat.
4. Mai mult sex
Se spune ca sexul si contactul cu ceilalti sunt esentiale pentru sanatate.Sexul elibereaza o gama de produse chimice benefice in organism. Sexul si atingerea ne ajuta sa ne apropiem de ceilalti,consolideaza relatiile si ne mareste respectul de sine. Cu cat mai mult sex,cu atat ne prelungim viata mai mult.
5. Relaxeaza-te
Relaxarea este opusul stresului .In timp ce stresul aduce efecte daunatoare sanatatii, relaxarea ajuta trupurile noastre sa se odihneasca ,sa se vindece si sa functioneze mai bine. Prin practicarea tehnicilor de relaxare zilnic, ne putem antrena ca sa scapam de stres inlocuindu-l cu calm si energie. Acest lucru va imbunatati tensiunea arteriala, pulsul si capacitatea de a face fata provocarilor din viata.
6. Fa exercitii
Jocurile fizice si sporturile sunt un mod important pentru pastrarea sanatatii fizice si psihice.Exercitiile simple de rutina au o mare importanta on mentinerea echilibrului,flexibilitatii,fortei si rezistentei.Jocurile si sporturile de grup sunt exercitii care ne ajuta sa anticipam actiunile celorlalti si cum sa lucram impreuna.Sa gasim un joc,o activitate care sa se potriveasca cu nivelul abilitatii noastre fizice si sa jucam cat mai des.
7. Somnul
Repausul este o functie esentiala pentru organism. Majoritatea nu dormim suficient. Medicamentele, stresul, boala si obisnuinta,toate ne impiedica sa dormim intre 7-9 ore pe noapte. Beneficiile somnului pentru sanatatea noastra includ mai multa energie,un sistem imunitar care functioneaza mai bine si multe altele.
8. Petrece timpul cu cei dragi
Relatiile sunt o parte importanta a sanatatii. Nu numai pentru legaturile puternice cu alte persoane, ceea ce inseamna ca ne vor ajuta cand avem nevoie de ajutor,ci si protectie fata de singuratate,depresie si boala mintala.Sa ne petrecem timpul cultivand relatiile cu prietenii si familia pentru a ne imbunatati sanatatea si viata.
9. Rezolva jocuri Puzzle si de perspicacitate
Jocurile mintii sunt un mod minunat de a ramane implicat si angajat in viata de zi cu zi. Jocurile pot antrena diferite parti ale creierului si ne starnesc curiozitatea. Daca este posibil, sa alegem jocuri sociale, cum ar fi jocul de sah si altele care ne antreneaza creierul in timp ce suntem conectati cu altii.
10. Fii pozitiv
Avand o atitudine pozitiva cu privire la imbatranire,viata ni se poate prelungi cu mai mult de sapte ani,spun cercetatorii.Sa evitam influentele culturale care sunt adresate tineretului si regretul trecerii fiecarui an. Sa gasim modalitati de a ne simti bine in timp ce imbatranim,sa ne bucuram ca invatam,ca avem experienta si control asupra vietii noastre.