Lectie de dans:pasi de tango

El tango es la musica, la poesia … el pasion

Despre tango se scrie de peste o suta de ani. Muzica, dansul si poezia tanguera a fost surprinsa intr-o multime de ipostaze.

Noi va prezentam in putine randuri istoria unei mari iubiri prin cele mai cunoscute clisee fara pretentia acuratetii datelor sau faptelor.

Tangoul s-a nascut in Argentina, Buenos Aires, la sfarsitul secolului XIX in suburbiile sarace ale orasului care adaposteau un numar foarte mare de emigranti de pe toate continentele. Muzica de tango era foarte simpla, de acompaniament pentru versurile care exprimau bucuriile, iubirile si tristetile porteno-silor (numele locuitorilor Buenos Aires). Dansul era simplu si monoton, se dansa pe strazi, spelunci si bordeluri. Pentru ca numarul barbatilor era net superior, cuplurile de dansatori erau formate mai mult din barbati.

Europenii au descoperit tangoul in bordelurile si spectacolele de cabaret din Buenos Aires iar la inceputul secolului XX l-au adus la Paris in saloanele de dans. De aici s-a intors in Argentina cu o aura de eveniment monden. Tangoul ramane si in Europa ca dans de societate si va fi introdus mai tarziu ca stil de dans in dansul sportiv.
Perioada 20’-50’ este cunoscuta ca epoca de aur a tangoului. Muzica, dansul si literatura de tango au atins maturitatea artistica. Emulatia Buenos Airesului a cuprins un numar neinchipuit de mare de virtuosi muzicieni, dansatori, poeti. artisti plastici si nu in ultimul rand locuitorii Buenos Airesului.

Dictatura militara din Argentina din perioada 1963-1983 cu mici intreruperi, innabuse manifestarile publice de tango. Tangoul se retrage din nou in cartierele marginase ale Buenos Airesului, in petreceri private si mici localuri.

Din anii 80’ tangoul renaste in opinia publica internationala prin spectacole de tango argentinian. Apare un nou stil- “tango fantasia”, stilul de scena, de spectacol, “tangoul de privit”.

Comunitatea de tangueros este foarte diversificata si specializata. Practic s-au pastrat toate stilurile de dans create intr-o perioada de aproape 150 de ani.

Inima tangoului a fost si este Buenos Aires. Majoritatea maestirilor dansatori de tango sunt argenitinieni. Tangoul se danseaza in toata lumea iar Romania nu face exceptie.

Tangoul este o exerienta personala care se traieste in cuplu pe ringul de dans. Adevarata istorie a tangoului se scrie in fiecare clipa in inima fiecarui dansator de tango.

Restul nu este decat istorie.

Posted on Iunie 14, 2008, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. Daca tu iti lipesti talpile…eu sunt batman. Doamne ce proasta esti! da fain tangoul!

  2. SUUUUPER. Abia astept sa ma apuc si eu de cursuri!!!!!

  3. Cred ca e suficient sa-i privesti dansand si sa incerci.
    Nu toata lumea poate dansa perfect,important e sa dansezi la baluri. 🙂

  4. Este foarte greu de priceput asa ca va sfatuiesc sa bagati pe net
    lectii de tango pe care sa le putem baga pe sidiu si sa ducem
    la scoala sa facem la balul primaverii care exezista in independenta. Dar e super cum danseaza acei oamenii.

    LA REVEDERE PUPICI PUPICI PUPICI VA PUPA JEAN GLUMEAM

  5. kugkihyoit6y7675bjklujkltrjhtrhuitijoewrhjidfjeiroduiotrkosujtrkofgkjwretjmfoiftgjmreiofifkjfjkfkjgkfkfkfiofgtyt

  6. Sibilla,bine ai venit pe la mine.Numai ce am venit de la autogara si de la vot(am scris mai sus amanunte) si am intrat pe net.
    Despre tango am citit mai demult acelasi articol si mi-am amintit de el dupa ce am primit un video cu lectii de vals.Eu sunt bata si la vals si la tango si la toate.In tinerete mai dansam,dar cu mai putin talent.Important era sa dansezi cu cel pe care-l placeai 🙂
    Duminica,Rusalii fericite si tie alaturi de cei dragi.

  7. Isabellelorelai,multumesc de urare.Ieri am aflat ca astazi sunt Rusaliile.Stii,noi nu suntem prea religiosi(suntem ortodocsi).Si tie iti doresc o zi frumoasa si sanatate!La noi ploua si e o zi cam mohorata.Am fost sa trimit baiatului mare un pachetel si apoi la vot.
    Tare cred ca cineva va fi tare suparat dupa ce va vedea rezultatul votului.Acum mi-a fost mai greu sa aleg,dar am intrebat tineretul pe cine ar dori sa fie primar.Si m-am hotarat.
    Na,ca am bagat si aici politica .Nu prea-i suport pe politicieni(cu cateva exceptii,cei care sunt oameni,apoi politicieni).

  8. Rusalii senine si implinite, clipe frumoase alaturi de toti cei dragi Gabi drago !
    Mi-e drag tangoul, nu-s foarte priceputa dar ma straduiesc 🙂
    Felicitari prietena draga,
    Sibilla

  9. Greu, greu rău de dansat. Dar frumos!
    Gabi, o duminică de Rusalii frumoasă să ai.
    Te pup.

  10. Parfum de femeie,tangoul

  1. Pingback: Va place tangoul argentinian? « Supravietuitor’s Blog

Lasă un răspuns

