Unei pisici, Jorge Luis Borges

Unei pisici

de Jorge Luis Borges

Păşeşti tiptil, că nici nu te simţim,
Învăluită-n taină şi tăcere.
Sub clar de lună, eşti ca o panteră
Pe care-n depărtare o zărim.
Parcă-mplinind porunci dumnezeieşti,
Necontenit, zadarnic încercăm
secretul nepătruns să ţi-l aflăm.
Decât apusul mai bătrână eşti.
Primeşti a mâinii mele mângâiere,
Spinarea-ncovoiată s-o-nfioare.
Din depărtări de veac vii şi uitare,
Vieţuitoare-a unei alte ere.
Nu eşti de-aici, ci dintr-un loc închis.
Stăpână peste-un vast tărâm de vis.

Din blogosfera.

Cristian.UN ALT GUST, DE FIECARE DATĂ

Cristian.Elodizare, Otevizare, Ciumacizare…

Ioan Usca.Raţa – I

Mirela Pete.Cărți pe nisipul fierbinte – leapșă de vară!

Elisa.Iete drăcovenie…

Ziarul toateBlogurile.ro

Posted on august 26, 2010, in cultura, imagini, poezii and tagged , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. Si eu tineam cu Jerry, dar pentru asta tot le iubesc pe pisici, mai ales de cand avem.Nici nu stii ce multe am invatat de la ele si ce mult m-au ajutat ca sa depasesc unele momente dificile, chiar dacaaaaa am familie, adica nu sunt singura.
    Poate ca ai observat ca pe-aici suntem multi iubitori de pisici, de catei, de animalute.

  2. Sincer sa fiu, eu unul nu sunt mare amator de pisici si asta inca din perioada in care tineam cu Jerry cel fugarit de Tom; insa stiu cateva persoane carora in mod sigur le vor placea atat poezia, cat si pozele, asa ca o sa le trimit aici. 🙂

  3. CELLA, ma bucur ca te-am nimerit, ca sa zic asa.
    Am gait poezia pe agonia, cred ca am si pus linkul.Cum sa n-o gasesc?Am simtit ‘mirosul” ei de departe. 🙂
    E altfel si de aceea e mai importanta pentru unii dintre noi. 🙂

  4. Multumesc, Mirela.
    Chiar nu mai citesc decat cate-o poezioara sau un text scurt.
    daca ai stii ce incantata am fost cand am descoperit poezia aceasta. 🙂
    Ilustratii cu pisici am tot adunat, imi plac mult scene ca acestea.Am in calculator cateva poze cu pisicile noastre, poze si cu motanul.De ieri le am.
    Nu ai mai povestit nimic de Serafina!ce mai face ?Cum suporta caldura?
    Un weekend minunat tie si familiei tale!

  5. Mihaela, bine ai revenit!Nu te-am mai vazut si auzit de mult. 🙂

  6. Nici nu ma asteptam sa gasesc o poezie dedicata pisicii!
    ma bucur sa stiu ca atat de multi oameni deosebiti iubesc animalutele. 🙂
    Un weekend minunat!

  7. „obligată” să-l (re)citesc pe Borges (via I.P.Culianu că-i „bibliografie” 🙂 ) am căuta zilelea astea volumul lui de poezie

    nu ştiu unde ai găsit tu poezica asta dar e, pentru mine, „altfel” 🙂

  8. Ce minunat…Și spui că nu citești! Atâtea rânduri nemaipomenite, de o rară sensibilitate, că uneori nu trebuie mai mult.
    Ai ales ilustrații mai mult decât potrivite, cele mai înduioșător de dulci pisicuțe! O zi bună, ție și pisicuțelor! 🙂

  9. Gabi, superbe aceste versuri si fotografiile la fel :).

  10. Am citit cu plăcere aceste versuri, Gabi. Să ai o zi cât mai bună, din toate punctele de vedere…

  1. Pingback: Iete drăcovenie...Elisa – gradina mea de vis

  2. Pingback: Nguyen Du (1765-1820) – Varietăţi « Orfiv

  3. Pingback: Grădina Labirint… (19) « Cristian Dima

  4. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » E încă vară! E august în Grădina botanică!

  5. Pingback: Raţa – II | Ioan Usca

  6. Pingback: Iete drăcovenie… « Elisa-gradina mea de vis

  7. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Cărți pe nisipul fierbinte – leapșă de vară!

  8. Pingback: Uneori | Nataşa

  9. Pingback: Elodizare, Otevizare, Ciumacizare… «

  10. Pingback: Bucurie | Caius

  11. Pingback: Unei pisici, Jorge Luis Borges - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un comentariu