Scarface Al Capone


Chiar in aceasta zi,adica 17 octombrie,dar in anul 1931,cel mai mare gangster, Al Capone a fost condamnat pentru evaziune fiscala si inchis pentru 11 ani.

Nu am planificat sa vorbesc despre un ganster,dar asa s-a nimerit.Prea se potriveste situatia actuala cu ce a fost atunci (mai putin crimele) ca parca mi-ar placea sa aud ca cei mai mari “gangsteri “din Romania au fost condamnati pentru evaziune fiscala,tunurile pe care le-au dat,escrocherii,coruptie etc.

Mi-ar placea,dar nu cred ca in Romania vom apuca sa vedem ca marii “gangsteri” vor fi condamnati si inchisi.

Al Capone, pe numele sau adevarat Alphonse Caponi, s-a nascut la 17 ianuarie 1899 la New York, intr-un cartier locuit in majoritate de afro-americani in Brooklyn. In adolescenta se alatura unei bande,mai tarziu se muta in Manhattan si se angajeaza ca barman. In cursul unei dispute cu un client, se alege cu o taietura pe fata, cauzata de o lama de ras, care ii va aduce porecla de Scarface.

In 1922 devine mana dreapta a unui mare mafiot. Dupa retragerea sefului, intreaga afacere ii ramane in administrare. Al Capone a lasat un nume in istoria crimei organizate, fiind, intre 1925 si 1930 patronul industriei viciilor din Chicago. A castigat o avere imensa (veniturile sale anuale atingeau 100 milioane de dolari), gratie exploatarii barurilor clandestine, tripourilor, bordelurilor, barurilor de noapte etc. Al Capone este instigatorul masacrului de Sfantul Valentin  din 1929, in cursul caruia principalii sai adversari au fost omorati in timp ce el se afla in Florida. In 1931 este condamnat pentru frauda fiscala, intr-un final tradat de un mod de viata exagerat superior veniturilor sale oficiale.

A pledat la inceput ca vinovat, sperand la o reducere a sentintei prin platirea unei cautiuni. Intr-un final este declarat vinovat si condamnat la 11 ani de inchisoare, la o amenda de 50.000 de dolari si la 30.00 de dolari taxe de judecata. Este trimis intai la inchisoarea din Atlanta, de unde putea sa isi gestioneze incontinuare afacerile, inainte de a fi transferat in celebra inchisoare Alcatraz si supus unui regim mai sever.

S-a stins din viata la 21 ianuarie 1947.

Muzeul Al Capone

Va amintiti filmele americane de demult cu gansteri?Daca da,sper ca va amintiti de actorul care a jucat roluri de gangsteri,Edward Goldenberg Robinson (nascut in 12 decembrie 1893, Bucureşti, a trait pana in 25 ianuarie 1973, Hollywood, California) a fost un actor american de origine română.Institutul American de Film l-a clasat pe Robinson printre cei mai mari actori ai secolului XX.

Posted on octombrie 17, 2008, in imagini, povesti, Uncategorized, video and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Iti multumesc mult,Mirela.M-am gandit ca nu strica si informatiile despre singurul actor de origine romana care a luat Oscarul.Doar ca era mai mult american decat roman,ca multi altii plecati sau alungati din tara.
    O seara frumoasa!
    P.S.Mirela,n-am nici un film favorit fiindca n-am vazut nici unul.Nici macar Avatar!Doar am citt si am vazut un trailer si poze.

  2. Gabi, excelent articol, am dat un link către tine pentru cei interesați de informații inedite din istoria Oscarului! O seară frumoasă. Mi-ar plăcea să știu ce film e favoritul tău, din cele cunoscute!

  3. Titi,vezi ca am dat link-uri in articolul asta spre muzeul Al Capone http://www.alcaponemuseum.com/ si inchisoarea Alcatrazhttp://www.alcatrazhistory.com/.

  4. foatre interesant…as vrea sa gasesc orice articol sau poze in legatura cu Al caponne si alcatraz dar nu prea gasesc…sper ca peste cativa ani sa ajung acolo e foarte tare

  5. Buna,Florin!
    Multumesc pentru informatie.Precis ca sunt multi interesati despre acea perioada,mai ales ca ce se intampla acum seamana destul de mult cu ce era atunci,mai putin prohibitia.

  6. Buna!
    Interesanta postarea pentru cei interesati.
    Cine vrea sa stie despre acea perioada in mai multe detalii cititi cartea: “Chicago sub teroare” de Kenneth Allsop. Este foarte faina.

  7. Jamilla,nu e nici o suparare ca n-ai mai fost pe-aici.Stiu ce ocupata esti,mai stiu ce mult iubesti si esti iubita.
    Nici eu nu trec foarte des pe la tine si nici pe la ceilalti prieteni din lipsa de timp.
    Mai e ceva;cateodata nu mai am chef nici de net… :(
    Mi-ai spus ca ai o palarie asemanatoare cu cea de aici.E vorba de palaria cu care esti in poza pe care am vazut-o la tine?
    de ce spui ca-ti vine sa razi de moaca ta uneori cand esti asa de frumoasa/
    Cand te-am vazut la tine in blog stii ce credeam?Ca e poza unei artiste!Apoi am citit ca esti chiar tu!
    Oare cum era daca traiam in acele vremuri?
    Eu cred ca era asemanator cu ce traim acum(ma refer la cei mai multi dintre romani care traim asa de “bine”).
    Iti doresc sfarsit de saptamana frumos alaturi de dragul tau! :)

  8. azi te citii pe nerasuflate, ca pe carti! m-ai luat cu visele, cu povestea, cu farmecul retro al aceor timpuri si tocmai mi-ai facut chef de scris ;-)
    sarutmainile cu intarziere gabityo, nu am mai dat demult pe aici, ma ierti, dar nu te-am uitat.
    |Stii, am si eu o palarioara ca asta alba din fotografie, numai ca a mea e neagra cu bentita alba ;-) si o port la un costumas stil androgin mafiot, la serviciu, cu cravata ‘;-)
    zau, imi vine sa rad ce moaca am uneori ;-)
    stii, sunt curioasa cum era daca traiam noi acele vremuri.

  1. Pingback: Galerie de pictura Hans Hofmann « my heart to your heart

  2. Pingback: Mirela Pete. Blog » Blog Archive » Astă seară, Oscar No 82!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 198 other followers

